середа, 25 березня 2020 р.

10 клас

(фото письмових робіт надсилати
на електронну пошту muzhenko.elena@gmail.com
або вайбер до початку наступного уроку)

Урок 1 
1. Пропоную відвідати відомі музеї з віртуальними турами: 

(click here) -> The British Museum, London

The British Museum is a public institution dedicated to human history art and culture. It documents the story of human culture from its beginnings to the present. It was the first public national museum in the world. The British Museum was established in 1753, largely based on the collections of the Irish physician and scientist Sir Hans Sloane. It first opened to the public in 1759. The museum preserves its universality in its collections of artefacts representing the cultures of the world, ancient and modern. The original 1753 collection has grown to over 13 million objects at the British Museum, 70 million at the Natural History Museum and 150 million at the British Library.


The Natural History Museum in London is a museum that exhibits a vast range of specimens from various segments of natural history. The museum is home to life and earth science specimens comprising some 80 million items within five main collections: botany, entomology, mineralogy, paleontology and zoology.

(click here) -> The National Gallery, London


2. Do ex.5, p.176  - read the information about the National Gallery in London and then watch the video  
(click here)-> National Gallery  and choose the right variant:
1) National Gallery is located…
      a) near the Houses of Parliament         b)  in the Trafalgar Square          c) in Madrid
2) National Gallery was opened in
      a)  1838         b)    1824        c) 1831
3) The Gallery first came into the being in
      a)   1824        b)    13th century        c) 1900
4) The Gallery consists works from
      a) 13th century          b)   20th century         c)15th century
5) The entry
      a)  costs 20 pounds      b)   is 2300 pounds         c) is free of charge
6) It includes pieces from
      a) Raphael, Michelangelo     
      b) Rembrandt, Monet, Van Gogh       
      c) both variants
7) It is arranged in...
      a) 3 wings           b) 4 wings         c) 5 wings
8) "Micro Gallery" is...
a) the smallest room in the museum
b) a computer-based guide to archives and museum collections

3. Do ex. 4, p.180-181  - read the information from Kyiv Guidebook.
Have you ever visited any of them? Which one?
If not, choose one to visit and write about your last/future visit to one of them (письмово)
_____________________________________________________________________

Урок 2
4. Виконати вправи на закріплення вивченого граматичного матеріалу
 Ex.1, p.188 (письмово)
 Ex.2, p.188 (письмово)

5. Task 1.(письмово) 
Put the verbs in brackets into the Past Simple, the Past Perfect or the Past Perfect Continuous Tense (Таблиця із часами дієслів у розділі->"На допомогу учням", правила у підручнику на с.173,174
1) By 5 o'clock yesterday their team ____________(to play) two games of volleyball.
2) Den ___________(toplay) volleyball for ten minutes yesterday when he suddenly __________ (to twist) his ankle.
3)  The secretary___________ (to talk) on the phone for twenty minutes when the door __________.
(to open) and her boss _____________(to come) into theroom.
4) Peter  suddenly_____________(to remember) that he ___________(to leave) his passport athome.
5) We ____________(to go) to a cafe after we ____________(to meet) Sally.

Урок 3
1.  Do ex.3, p.188 - read the text and complete it with the words in the box (письмово) лише цифра і слово)
2. Пройдіть тестування за посиланням -> "The World of Painting"
3. Do ex.3, p.195 - listen and choose the correct item to complete each sentence -> LISTENING (письмово )

Урок 4-5
1. Do ex. 1, p.198 - match to make sentences (усно)
2. Запишіть слова у словник (разом із транскрипцією) с.198
a cricket - крикет
an injury - травма, пошкодження
jogging - пробіжка
riding - верхова їзда
sailing - вітрильний спорт
a sport event - спортивне змагання
to kick - штовхати, ударяти
to be in the open- бути у відкритій місцевості
a load of rubbish -  нісенітниця, дурниці
to stay fit - залишатися/бути у формі

Do ex. 3, p.198-199 - listen and read, complete the texts with the suitable final sentences (доповніть за змістом останні речення кожного з молодих людей) (письмово)->
-> Bill Stuart, 22
-> Mark Tailor, 20
-> Liz Willson, 17
->Suzie Rubinstein, 21

Do ex.4, p.200 - письмово (лише T/F)

3. Do ex.5, p.200 (письмово )
4. Запишіть слова у словник (с.202)
an achievement - досягнення
a coach - тренер
a contest - змагання
a participant - учасник
a referee - суддя
to achieve - досягати
to draw - зіграти внічию
to hit - вдарити, забити, потрапити
to lose - втратити, програти
to score - вигравати, заробляти (бали)
to play draughts - грати в шашки

Task 1. Fill in the gaps with the new words on p.202  (письмово )
1) This event is the country’s leading piano ___.
2) Our team ___ twice in the last ten minutes of the game.
3) I asked her to ___ her attention to the following points.
4) Wilson has __ considerable success as a sportsman.
5) Reyes is an active ___ in different competitions.
6) His great ___ is to make all the players into a united team.

5. Do ex.4, p.202 (письмово )
6. Task 2. Fill in the gaps (доповнити словами do, go або play у потрібному часі/формі дієслова)
DO, PLAY OR GO WITH VARIOUS SPORTS
Підказка:   Use “play” with any competitive game that you can play (or with a ball), “go” with ac­tivities that can be done alone, and “do” with groups of related activities.
He used to (1) ___ jogging every day when he was at university.
I love (2) _____ a good game of chess from time to time.
She (3) ___ gymnastics for over five years now.
This summer we (4) ____ windsurfing every day on our vacation.
He’s quite the athlete. He (5) ____  basketball, baseball and hockey, too.
My wife (6) ____  horse riding twice a week.
Why don’t we (7) ____  a set of tennis?
Some people think that (8) ____ aerobics four times a week is the best pos­sible way of keeping fit.
His idea of the perfect summer holiday is to rent a sailboat and (9) ____ sailing between the islands of the Tuscan archipelago.
He (10) ____ athletics for his local track club. 

7. Do ex.5, p.203 (усно)
_____________________________________________________________________
Урок 6
8. Future Tenses / Майбутні часи
The Future Simple Tense (майбутній простий час) вказує на дії, що відбуваються в невизначеному або віддаленому майбутньому. Простий майбутній час зазвичай використовується з обставинами: «tomorrow», «next week» (next summer, next year, next monday, next term...), in two years (... days, ... months ...), in 1997 тощо.
We'll come soon.
Ми скоро повернемося.
He'll soon know the result.
Він скоро дізнається результат.

The Future Continuous Tense (майбутній тривалий час)
Дієслова у формі майбутнього тривалого часу виражають дію, що буде відбуватися в певний момент чи відрізок часу в майбутньому. Ознакою дієслова у формі майбутнього тривалого часу є поєднання допоміжного дієслова «to be» в майбутньому часі (shall be, will be) з формою смислового дієслова V-ing.
We will be expecting you at 6.
Ми будемо чекати вас о 6-й годині.

The Future Perfect Tense (майбутній доконаний час) позначає дію, яка завершиться до певного моменту в майбутньому.
Схема утворення: shall / will + have + V3 (смислове дієслово в третій формі).
She will have finished.
She will not have finished.
Will she have finished?
Yes, she will. No, she will not. (No, she won't.)

Майбутній доконаний час часто замінюється простим майбутнім. Вживається часто з обставинами «by then» (до того часу), «by ... o'clock» (до ... години), «by the end of» (до кінця):

By 7 o'clock we'll have discussed all the problems. До сьомої години ми вже обговоримо всі проблеми.

The Future Perfect Continuous Tense (майбутній доконаний тривалий час) утворюється за допомогою допоміжного дієслова «to be» у формі Future Perfect (shall have been, will have been) і смислового дієслова з -ing;
вживається для вираження майбутньої дії, яка, почавшись у майбутньому, буде тривати протягом певного періоду часу до настання іншоъ, більш пізньої майбутньої дії чи моменту:

Before the new machine is stopped tomorrow morning, it will have been working for two hours.
До того, як нова машина буде зупинена завтра вранці, вона буде працювати дві години.

He (or she, it, you, they) will have been writing
He (or she, it, you, they) will not have been writing
Will he (or she, it, you, they) have been writing?

Present Continuous (Future Meaning)  - (можливість виразити майбутню дію за допомогою теперішнього часу) у цьому випадку майбутній тривалий час вживається, щоб позначити довготривалість дії, яка буде або не буде відбуватися в майбутньому.
Tomorrow at 9 AM, I am going to be eating breakfast. – Завтра о 9 годині ранку я збираюся їси сніданок.

9. Do ex.1, p.203 (усно)
10. Do ex.3, p.204 (письмово )
11. Do ex.4, p.205 (письмово )
12. Give the answers to the questions: (письмово )
1) What sports do you like?
2) What sports do you like to watch live?
3) What sports do you like to watch on TV?
4) What sports do you think are the best?
5) What’s a sport that you don’t like? Why don’t you like it?


Урок 7
13. Task 3. 
Пройдіть тестування за посиланням -> "Future Tenses"
Код доступу 998458
Першим двом учням, хто пройде тест, +1 бал кожному. Успіхів!



Вівторок 14.04
Привіт! Ми починаємо вивчати нову теtму "Визначні місця світу"
Запиши сьогоднішнє число в зошиті
Tuesday, the fourteenth of April
1. Пригадай якомога більше видів спорту (усно)
2. Reading  WHERE DO YOU PLAY FOOTBALL?
The question above could be answered with ‘pitch’ or ‘field’ depending on whether you are talking about European football or American football. Sports take place on / in all sorts of different areas.

Decide whether the sport is played on / in the following areas. Some of the words are used more than once: court, rink, table, course, field, ring, pitch, board, track, ring, field, pool
Заповніть таблицю поданими словами: (письмово)
Перевір себе: переглянь відео до 11:25 хв
3. Read the dialogue (усно) and do the task 
—    OK, Kevin, I hear that you’re from Wales.
—    Yes, I’m from Wales.
—    And you’re really into rugby!
Yeah, I love rugby. Um, in Wales everybody plays rugby, in primary school, in junior high school we play rugby. When I was in high school everybody in my high school had to play rugby. All the boys had to play rugby. And it’s our national sport.
—    OK. Uh, do you still play now?
—    Ah, I played about five years ago. I played in Japan in Kobe. The club was called Kobe Regata club.
—    OK.
—    And they were very strong. Yeah, but in this country you play on sand, but in
Wales you play on grass. It’s a lot easier to play rugby in Wales.
—    Um, What’s the best thing about rugby?
—    Ah, violence. Ah, it’s very good because you can run and you can hit somebody and you don’t go to jail for doing it so...it’s the same as if you’ve been to America, the same as American football. Uh, it’s very strong and when you practice you become stronger. You’re body becomes stronger and it’s just fun to play rugby.
—    Have you ever broken a bone or.?
—    I’ve broken my nose, I’ve had about ten stitches in my bottom lip. Ah, I’ve broken a finger. That’s not too bad. Many of my friends have bro­ken their legs and knees and problems but not too bad for me.
—    OK. Great. Thanks a lot Kevin.
—    Thank you.
Task 1. (письмово)
1) Does Kevin play now?
a) Yes, does
b) Sometimes
c) Not anymore

2) What’s the best thing about rugby?
a) The running
b) The teamwork
c) The violence

3) What sport is it similar to?
a) Soccer
b) American Football
c) Hockey

4) Where did he get stitches?
a) His leg
b) His ear
c) His lip

5) What has he broken?
a) His leg
b) His nose
c) His arm
4. Grammar practice
Task 2. Match tenses and actions. (усно)

Task 3. Запишіть дієслова у дужках в потрібній формі (письмово)
(правила на с.173, 174, а також Future Tenses з попередніх уроків( нижче на сторінці є правила)
1) After Fred had spent his holiday in Italy he wanted to learn Italian. (To spend, to want)
2) We ___ at the breakfast table when the doorbell ____. (To sit, to ring)
3) They ____ a new computer. (to get)
4) I ___ all day; so I wasn’t tired and went to the disco at night.          (Not  / work)
5) I think, my mother ____ this CD. (To like)
6) Jill ____ Dad at work before she ____for her trip. (To phone, to leave)
7) She ____ when you telephone her. (To sleep)
8) He ____ a lot of friendly people while he ____ in California. (To met, to work)

5. Homework
Task 4. Запиши питальні (?) та заперечні речення (-) до поданих: (письмово)
Example:
(+) When she arrived the match had already started.
(?) When had the match started?
(-) When she arrived the match hadn't started yet.
1) Susan turned on the radio after she had washed the dishes.
2) They had been cecling all day so their legs were sore in the evening.
3) They will be arriving in Budapest just about now.
4) They will arrive at about 4 in the afternoon.
5) When they left the museum, the sun was shining.
6) After the man had come home he fed the cat.


Четвер 16.04
1. Listen and say what way American football differs from the European one (посилання->) Sports in the USA (ex.4, p.207)
2. Complete the sentences (ex.5, p.207) (письмово)
3. Do ex.6, p.208 (усно)
4. Do ex.7, p.208 (письмово, виписати речення зі вставленими словами)
4. Запишіть нові слова у словник (транскрипція у підручнику), вивчіть їх (с.210)
a disgrace - ганьба, безчестя
an opposition - опір, протидія, опозиція
a pitch - поле; кидок, подача
a promotion - сприяння,підтримка
tobogganing - санний спорт
to oppose - опиратися, протистояти
to promote - просувати, сприяти, підтримувати
to tackle - зустріти вороже,  боротися
to get injured - отримати травму

4. Practise the new vocabulary. (письмово)
Task 1. Fill in the gaps with the new words (у потрібній формі) on p.210.
1) ______ is sliding down hills covered in snow on a light wooden board with a curved front.
2) They have been ____ to the First Division.
3) In the last 17 games, the Red Wings have outscored the _______ 36-8.
4) I didn’t know if he had the ball or not, so I just _______ him.
5) He is _______ by the stronger rival.
6) The team faced total public ______ after they had lost the game.
7) Be careful! You can ______ sliding down this high mountain.



5. Do ex.2, p.210 (усно)
6. Watch the video "How to Play Cricket":
The rules of Cricket:
Cricket is played by two teams of 11, with one side taking a turn to bat a ball and score runs, while the other team will bowl and field the ball to restrict the opposition from scoring. 
The main objective in cricket is to score as many runs as possible against the opponent. Before the match begins, the captain of both teams will toss a coin, with the winner of the toss being able to decide which team bats and fields first.
Each cricket match consists of periods known as innings, and the number of innings that each team has will be determined before the match, usually one or two. During an inning, one team bats the ball while the other attempts to field. Both teams take turns alternating between batting and fielding.
The match takes place on an oval cricket field, which consists of a rectangular pitch in the center. Additionally, a wooden target known as the wicket is placed on both ends of the rectangular pitch. The wicket is made out of three stumps, supporting two bails that sit on the stumps.
In order to score a run, both batsman have to run from their respective wickets to the other as many times as possible after a ball has been hit.

7. Homework/Домашнє завдання
Do ex.5, p.212 - опиши один вид спорту згідно з планом (письмово)


Tuesday, 21.04
1. Listen to the people introducing two different sports centres and do the exercises to practise and improve your listening skills (Перейди за посиланням і прослухай аудіозапис) -> "Sports Centres"

2. Check your understanding: (коротка відповідь: Gym A/ Gym B) (письмово)
Choose Gym A or Gym B for these sentences. Which gym has …(В якому спортивному залі є...)
1. a good air-conditioning system? Gym A.  Gym B
2. dance classes? Gym A Gym B
3. a shop? Gym A Gym B
4. a café? Gym A Gym B
5. a bigger gym with more machines? Gym A Gym B
6. a swimming pool? Gym A Gym B
7. a sauna? Gym A Gym B
8. martial arts classes (заняття з бойових мистецтв)? Gym A Gym B

3. Choose the best option to complete the sentences (письмово)


4. Answer the questions:
Which activities would you most like to do?
Which sports or forms of exercise do you like? (письмово)

Thursday 23.04
1. Do ex.1, p.216 -  guess the words (письмово, лише слово)
2. 
Do ex.4, p.216-217 - прочитай твердження і скажи, містять вони правдиву чи неправдиву інформацію (усно)
3. Task 1. (письмово, запиши лише слова)
4. Task 2. (запиши лише потрібний варіант дієслова)
5. Task 3. (письмово)

Tuesday 28.04
Test "Sport. Do You Like Sports?"
(click here) ➜  "Sport. Future Tenses"
Код доступу 855933
Deadline 03.05, 20:00


Thursday 30.04
"Across State Systems"
1. с.223  - дай відповіді на запитання про Україну та Велику Британію (письмово)
2. Listen and read the text ➔ "The State of Ukraine" p.224-226
3. Complete the word map in ex.1, p.224 (добери слова, які асоціюються зі словом society (суспільство), користуючись прочитаною інформацією зі статті у впр.2, с.224-226) (письмово)
4. Do ex.3, p.227 (усно)
5. Do the quiz ex.4, p.227 (усно)
6. Task 1. Answer the questions: (письмово)
1) What kind of political system does Ukraine have?
2) How often does Ukraine usually hold elections?
3) Which political party is in power at the moment?
4) How many people are there in the parliament?
5) What are the national symbols of Ukraine?


Tuesday 05.05
Політична система в Україні та Великій Британії
1. Watch the video about the Constitution of Ukraine, the main law of Ukraine, the national symbols and try to learn new words in the end of the video 
2. Do ex.7, p.229 - read the information about British political system (усно)
3. Do ex.8, p.229-230 - read the text about the Declaration on Sovereignty of Ukraine (усно)
4. Do the test (пройди тест "Державний устрій Великої Британії") ➜ "State System of the UK"
Код доступу 819571 
(цей тест не буде оцінюватися, він для самоперевірки)
5. Do ex.7b, p.229  - напиши, що є спільного та відмінного у державному устрої України та Сполученого Королівства Великої Британії (письмово)
6. Do ex.4, p.234 (письмово)



Thursday 07.05
Політична система в англомовних країнах. Граматичні вправи
1. Do ex.2,3,4, p.235 (письмово)
2. Do ex.1, p.237 - answer the questions (усно) 
3. Listen to some information about Canada ➜ "Canada"
Do ex.2, p.238 - complete the sentences (письмово)
4. Listen to the speaker and say if the sentences are true or false (ex.3, p.239) ➜  "Political System of Canada" (письмово)


Tuesday 12.05
Listening Test (Семестровий контроль аудіювання)
1. Watch the video ➜ "How does the British political system work?"
2. Do the test ➜ "Listening Comprehension Term II"
Код доступу 634634
Завдання необхідно виконати до  16 травня 20:00



Thursday 14.05

Reading Test (Семестровий контроль читання)
1.  Do the test ➜ "Reading. Term II"
Завдання необхідно виконати до  19 травня 20:00


Tuesday 19.05
Writing Test (Семестровий контроль письма)
1. Do the test "Writing. Term II"
Завдання необхідно виконати до  24 травня 23:00



Thursday 21.05
Speaking Test (Семестровий контроль говоріння)
1. Do ex.1, p.242 - дай відповіді на запитання, запиши їх на відео (на відстані, не читаючи з підручника) та відправ на вайбер вчителю. (обсяг висловлювання 10-13 речень)



Tuesday 26.05
Канада та Україна
1.Fill in the scheme - ex.4, p.240 (користуючись попередньою вправою та вправами на с.238-239) (письмово)
2. Do ex.5, p.241 - read the information about Canada (усно)
3. Watch the video about Canada ➜ "Physical Geography of Canada"
4. Do the task (відповіді у відео): (письмово)
1) What is the size of Canada?
2) Why does it use only 10% of its land?
3) Does Canada has its own resources?
4) How much forest does Canada have?
5) What is the lowest and the highest temperature in Canada? (O'C-за Цельсієм = 32'F-за Фаренгейтом)
6) What are the most famous beautiful places in Canada?
5. Do ex.5b, p.241 - compare Canada to Ukraine (усно)


Thursday 28.05
Україна - незалежна держава
1. Do ex.2, p.247-248 - read and complete the text "Voting in Ukraine" (усно)
2. Do ex.3, p.248 - напиши есе, користуючись запитаннями (кроки написання есе на другому форзаці підручника "Essay Structure")
3.  Do ex.1, p.247 -  complete the sentences (постав дієслова в потрібному часі) (письмово)




Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.