неділя, 3 січня 2021 р.

8 клас

!!! Listening Test (Контроль аудіювання за ІІ семестр)
1. Listen to the text ➜ "Listening. Term II"
2. Тепер пройди тест за посиланням ➜ "Listening Test. Term II"


!!! Контроль письма ІІ семестр
Пройди тест за посиланням
WritingII Semester




16/04 Friday, the sixteenth of April
"Parts of the UK" ("Частини Об'єднаного Королівства")

1. Пригадай правила вживання артикля THE з географічнми назвами (з попереднього уроку, а також с.201)
Do the quiz: Articles with the geographical names (тренувальна вправа, усно)
https://www.usingenglish.com/quizzes/219.html

2. Rememberp.203
1.I live IN the North. => in the large area of the world - стосується великої території, частина світу (Північ)
I live IN the northern part of Scotland.  (inside Scotland, northern half - знаходитися в середині країни, але ближче до її півночі)

2.France borders Spain TO the north.  (that is, "on the north side" - межа з певної сторони)
France is located TO the north of Spain (Франція розташована ближче до північної сторони Іспанії,  тобто напрямок)

3. Do ex.1,p.203 - do the quiz about Ireland (усно)

4. Listen to (прейди за посиланням)-> Brian Reading a Book about Ireland
Перевір свої відповіді у впр.1, с.203

5. Do ex.3а, p.205 - встав артикль the, де необхідно (письмово)

6. Task 1. How much do you remember about Ireland? Complete the sentences (письмово)
Що ти знаєш про Ірландію? (Згідно прослуханого аудіо вище, записати лише слово)
1) The longest ________in Ireland is the Shannon.
2) The Patron saint of Ireland is St _______.
3) "Lough" is another word for _____.
4) _________are fairy people in old Irish stories.
5) The symbol of Ireland is the_______.
6) Ireland is situated in the _______of Europe.
7) The capital of Ireland is________.

7. Task 2. Write your answers about your country. (письмово)
1) What's the capital of Ukraine? Where is it? (географічне положення України, використовуй тут слова із правила на с.203, напрямки)
2) Does it have borders with any other countries? (з якими країнами межує)
3) What are the biggest cities in Ukraine?
4) What is the national symbol of Ukraine?





09/02 Tuesday, the ninth of February
Тема: Музика. Музика лунає скрізь
Онлайн-урок  за посиланням у Viber.
Якщо ти не зміг бути на зустрічі, опрацюй матеріал, поданий нижче

1) Ex.1a), p.137 -  Look and read paying your attention to the words in bold. Подивись на картинки, скажи, що на них відбувається
! Запам'ятай слова, що є у цій вправі:
a concert -  концерт
a conductor - диригент
an orchestra - оркестр
a violin - скрипка
a violonist - скрипаль
pianist - піаніст (а piano - піаніно)
opera singer - оперний співак
performing - виконання (to perform - виконувати)
cello [ˈtʃeləʊ] - віолончель
cellist [ˈtʃelɪst] - віолончеліст
composer - композитор

2) Ex.1c, p.138 - complete the sentences (доповни речення словами із першої вправи, письмово, лише номер речення і слово)

3) Ex.2, p.138-139 - Look at these words. Do you know what they mean? Write out the new words and look them up in your dictionary. (Прочитай всі слова. Чи всі вони тобі відомі? якщо деякі ти не знаєш, знайди їх значення у словнику самостійно). Додай по декілька слів до кожної з поданих груп (якщо зможеш), усно

4) Ex.3, p.139  - розташуй слова у колонки (усно)

5) Listen to the soundtrack ➜ Ex.4, p.140 
Запиши в зошит по 2-3 слова, які в тебе асоціюються з трьома уривками в аудіо, або звуки якого інструмента ти чуєш.

6) Homework
Ex.5, p.140 - complete the sentences about yourself, your family and friends (доповни речення), письмово


22/01 Friday, the twenty-second of January
Тема: Значення книжок в моєму житті. Пасивний стан дієслів

1) Grammar p.122
Переглянь уважно відео про пасивний стан дієслова ➜ "Passive Voice"
Потренуйся: Ex.1, p.122 - утвори речення (усно)

2) Ex.2, p.122 - Complete with the Present Simple Passive forms of the verbs in brackets (доповни речення пасивним станом дієслова в простому теперішньому часі за зразком, письмово):
Example: Secrets ... (never, to tell). Secrets are never told.
Перевір себе:
1. Ukrainian is spoken in Ukraine (В Україні говорять українською мовою.)
2. Many people are usually met during summer holidays (Багатьох людей зазвичай можна зустріти протягом літніх канікул.)
3. Teen magazines are usually read by young people.
4. He is known as a polite person.
Далі самостійно:
5. ...
6. ...
7. ...
8. ...

3) Ex.3, p.123 - Read and compare (Зверни увагу: зліва в реченні дієслово вжите в пасивному стані у теперішньому простому часі, справа - у минулому простому часі, усно)

4) Ex.4, p.123 - Choose the correct answers, active or passive (Обери правильний варіант: активний стан дієслова, або пасивний, письмово)
Перевір себе:
1. English and Arabic are taught at our school. Passive Voice (пасивний стан) (В нашій школі викладають англійську та арабську мови)
2. What name is written at the top of the page? Passive Voice (Яке ім'я написане вгору книги?)
3. They play tennis twice a week. Active Voice (активний стан) (Вони грають у теніс двічі на тиждень)
4. Chocolate is made from cocoa beans.
5. Why  are your dogs left alone all day?
6. We do the dishes every evening.
Далі самостійно:
7. ..., 8..., 9..., 10..., 11..., 12...

5) Ex.5, p.124 - Complete the sentences with the correct forms of the verbs in brackets. Use the Present Simple Passive (Доповни речення правильною формою дієслова. Використовуй теперішній пасивний стан, письмово)
Перевір себе:
1 Milkshakes are made with milk and ice cream.
2 Hundreds of e-mails are sent every second.
3 The old newspapers are collected every Monday.
4 The Internet is used by millions of people.
5. What kind of food is served in that restaurant?
Далі самостійно:
6. ...
7. ...
8. ...
9. ...
10. ...

6) Homework
Ex.1 - Rewrite the sentences in the passive (Перетвори речення з активного стану у пасивний, письмово)
1. They build many houses in our town every year. 
Many houses_____________.
2. They grow tomatoes in their garden.
Tomatoes_______________.
3. They play squash in schools in London.
Squash_________________.
4. That restaurant served great food yesterday.
_______________________.
5. They don't allow smoking here.
_______________________.
6. We cleaned our house last Saturday.
_______________________.
7. They make books from wood.
_______________________.



19/01 Tuesday, the nineteenth of January
12:15 - урок на платформі ZOOM за посиланням у Viber.

Якщо ти не був присутнім на зустрічі, опрацюй матеріал, поданий нижче

1) Warm-up
Do you like to read?
What books do you like to read? (I like to read detective stories/adventure novels/historical novels...)

2) Ex.7, p.119-120 - read the text about famous English and American authors.
Answer the questions (усно):
1. What genres do these writers present?
2. Did all of them have pen-names?
3. Why do you think their works have been popular for a long time?

3) Ex.8a, p.121 - Complete the following sentences (усно)
1.Friday and Robinson Crusoe are the characters in "The Life and Adventures of Robinson Crusoe".
2. Father Wolf, Mother Wolf, Ballo, the bear are the characters in "Mowgli".
3. Tom, Becky and Heck are the characters in "The Adventures of Tom Sawyer".
4. The Tiger and his friends are the characters in "Winnie-the-Pooh and All, All, All".
5. Jane, Michael and Mary Poppins are the characters in "Mary Poppins".
6. Christopher Robin, his Teddy-Bear and Piglet are the characters in "Winnie-the-Pooh "

Ex.8b, p.121 - Guess and write about the characters as in the example (письмово).
- Alice is famous for her adventures in Wonderland.
- Tom Sawyer is famous for his adventures at school and at home.
- Gulliver is famous for  his adventures in seas and in strange lands.
- Mowgli is famous for his adventures in the Jungle.
- Harry Potter is famous for ___________.

4) Ex.9, p.121 - Read the poem and answer the questions (усно).

5) Homework
Write a short paragraph about your favourite book character/characters (Напиши міні-твір про улюбленого літературного персонажа 6-7 речень (вкажи назву книги, автора, жанр твору, чим відомий(і) персонаж(і) твору, який він/вона/вони за характером). Риси характеру можна використовувати із впр.5, стор.131.
! Надішли фото цієї вправи до початку наступного уроку. Якщо фото не надіслане, домашнє завдання вважатиметься невиконаним.



15/01 Friday, the fifteenth of January

13:50 - урок на платформі ZOOM за посиланням у Viber.

 Якщо ти не зміг бути на зустрічі, опрацюй матеріал, поданий нижче

1) Answer the questions: What is Fiction Literature? What is Non-Fiction Literature? (Fiction literature - художня література; non-fiction literature - неходужня література, тобто науково-популярна/документальна)

Ex.1 - Put the following words in the correct columns. Розташуй слова в правильну колонку (письмово):

Fiction literature

Non-fiction literature




✵ a booklet,    ✵ a novel,
✵ a drama,     ✵ a guide book,
✵ a dictionary,  ✵ a poem,
✵ a tale,          ✵ an encyclopedia,
✵ a textbook,   ✵ a rhyme,
✵ an essay,     ✵ a fable,
✵ a story,          ✵ an instruction,
✵ a technical description.

2)Vocabulary practice
 P.117 - New words (запиши слова у словник, вивчи їх):
an author - автор
a genre - жанр
an emotion - емоція
a pattern - зразок
a poet - поет
poetry - поезія
a novel - роман
a novelist - прозаїк/письменник
drama - драма
a dramatist - драматург
amusing - веселий
emotional - емоційний

Ex.2  - Match the words with their definitions (усно):


3) Do ex. 5, p. 117 - read the letter.
Answer the questions (усно).
1. What genre is Julia fond of?
2. Why does she like Ukrainian poetry?
3. Does mention only poets of the past?
4. Who’s her favourite poet?
5.What do you think Julia is good at?

4) Ex.6, p.119 - Read and match the names of the famous writers to the paragraphs about them (усно).

5) Homework 
Write about the two authors you know using the exercise above. (Напиши за прикладом попередньОї вправи речення про двох авторів (поетів/письменників)

(Перевірка буде на онлайн уроці. Якщо ти не зможеш бути присутнім на наступному уроці, надішли фото цієї вправи до початку наступного уроку. Якщо фото не надіслане, домашнє завдання вважатиметься невиконаним).



5 січня     Тема: Чи потрібна тобі книжка? Книги - наші друзі

12:20 - урок на платформі ZOOM за посиланням

Ex.1, p.114-115 - read the text and complete the sentences (усно)
Вивчи нові слова у Vocabulary box (p.115)
Ex.2a, p.116 - make up sentences (письмово):
1) Books about great people teach us to be noble (бути благородним),to be brave and honest.
2) Books about famous travellers teach us to be kind and clever, to be hard-working.
3) Books on history teach us to love our Motherland, to understand other people.
4) Books about children teach us to be a true friend, to be polite, have good manners, to help the old people and the younger ones.

H/w - ex.4,p.117 (письмово) - опиши свою улюблену книгу (її назва, автор, коли, де і ким видана, про що ця книга (про дружбу, про подорож, про пригоди...)
Example: My favourite book is "The City with Chimeras". The author of the book is Oles Ilchenko . It was published by "Komora" Publishing House in 2019 in Kyiv (Де,коли і ким видана). It is about..... . (Якщо важко перекласти назву книги, пишіть українською)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.