Страницы

середа, 25 березня 2020 р.

7 клас

письмові роботи із приміткою  
"Надішли фото цієї вправи вчителю"
надсилати на електронну пошту 
muzhenko.elena@gmail.com 
або вайбер до початку наступного уроку

12.03-17.03

1.  Прочитайте правило вживання таких займенників в англійській мові:
Займенники WHO (хто), WHICH (THAT(котрий)), WHERE (де) вживаються для зв'язку головного речення з підрядним, для введення в речення додаткової інформації про людину або предмет. Вони пишуться після іменника,до якого вони належать
Приклад: Take an apple which I put on the table. - Візьми яблуко,яке я поклав на стіл.

WHO -> якщо ми говоримо про людей (a person/ people)
WHERE -> якщо ми говоримо про місце (place)
WHICH -> якщо ми говоримо про річ, предмет (thing)
THAT -> thing/people

Прошу переглянути відеопояснення вживання займенників -> WHO (хто), WHICH (THAT(котрий))WHERE (де) 

2. Do ex. 4, p.145 (письмово)

1) Обведіть займенник і надпишіть (як у відео!), про що говориться в цьому реченні (a place, a thing, a person), також підкресліть іменник, до якого належить цей займенник.
2) Складіть 3-4 аналогічних речення про фільмб місцеб героя фільму або книги.

3. Запишіть слова у словник (не в зошит!) разом із транскрипцією (вона є у підручнику на с.145), вивчіть їх:

an adventure - пригода, пригодницький фільм
a documentary - документальний фільм
an evil - зло
a power - сила
a romance - роман, фільм про кохання
 a teenager - підліток
enjoyable - приємний


4. Match the types of films and the descriptions (письмово)

Read the joke

A man was at the theatre. The man was sitting behind two women who were continuously  chattering. Leaning forward, he tapped one of them on the shoulder.
-- “Pardon me, Madam,” he said, “but I can’t hear anything”.
-- “You are not supposed to  -- this is a private conversation”, she said . 

19.03-26.03

5. Опрацюйте правило на с.146 та с.199 на вживання  зворотніх займенників (Reflexive Pronouns)

Виконайте завдання письмово:
Do ex. 1, p.146 Do ex.2, p.147Do ex.3, p.147

6. Запишіть у словники наступні слова (c.149) та вивчіть їх:
an action  - дія
an audience - аудиторія, глядачі
a cast - акторський склад
a performance - вистава, гра, кіносеанс
a play - спектакль
a scenery - вид
a stage - сцена
to act - грати
to perform - виконувати (роль)
to stage - інсценувати, поставити 

7. Прочитайте діалог на с.148-149 та дайте усно відповіді на запитання після нього.8. Do ex.2, p.149 (письмово)9. Answer the questions (письмово)
1) Do you often go to the cinema/theatre?
2) When did you go there last time? 
3) What’s your favourite film/play? Why? (use these words: moving, enjoyable, catchy, convincing impressive, wonderful...)  (користуйтесь прикладами із впр.4, с.150)



Tuesday 31.03


1.  Do ex.4, p.150 - read and translate the dialogues (усно)

2. Answer the questions: (письмово)
1) Do you enjoy watching films?
2) What do you prefer: watching films on television or going to the cinema?
3) What kind of films do you like watching most?

3.  Do ex.1, p.152 - read Bill's review of the film and write a short review of film you like. (письмово)
Користуйтеся питаннями з таблички "Learning Tips" нижче (у підручнику);
! paragraph - це абзац.

4. Read the text
MY VISIT ТО THE CINEMA
        I really enjoy going to the cinema; it is one of the favourite pastimes even though I don’t really go there often. Fortunately, the cinema isn’t too far away from where I live and I can get there by bus within ten minutes. I am very lucky to live in a big town because it means that I have a choice of cinemas and a wider choice of films. Watching films is always very relaxing and entertaining. The convenience of the cinema is that you can choose what time you want to go because there are usually a number of showings. You know, it is popular to go out somewhere first and then go on to a late-night film. The cinema is particularly popular among students because they don’t have to pay full price for some films and is therefore a reasonably cheap form of entertainment. There are a variety of films available today. I especially like comedies or love stories. Detective stories with a lot of action and suspense grab my attention also. I particularly enjoy films where you become so involved with the story that you forget you are sitting in a cinema. The last film I went to see was an American comedy (Thriller called «Who’s Watching the Baby-sitter? »). I really enjoyed it because it was funny, it had a lot of action in it and the end was so unexpected. Nowadays cinemas are so comfortable that it is almost like being at home so it is a luxury to go to the cinema.
TRUE/FALSE (письмово, лише номер речення і слово True/False)
1. I often go to the cinema.
2. I am so happy that I live in a town.
3. Students don’t like going to the cinema.
4. I don’t like detective stories.
5. The last film I saw was not interesting.
6. It wasn’t predictable.
7. Cinemas are uncomfortable today.
8. My favourite type of films is comedy.
9. I like going to the cinema in the afternoon.
10. It takes me a lot of time to go to the cinema.
11. We can watch different types of films in our cinema.
12. Going to the cinema isn’t cheap for the students.


Thursday 02.04
Test
"Entertain Yourself" (Кіно і театр)
I. Vocabulary
Task 1. Translate:
1) a plot
2)a science fiction film
3) an exciting film
4) персонаж
5) документальний фільм
6) пригода

II.  GRAMMAR
Task 2. Use Reflexive Pronouns.
1) I don’t need any help. I can do it ________ .
2) Edwin fixed his bike all by _________ .
3) Beth and Chris got a little lost one day on their way back from school. But they found the right way home all by _________ .
4) Olivia got a very good mark on her English test. She was very pleased with _________.
5) The teacher said to the class: “I would like you to do the exercises _______.
6) There’s no need to shut the garage gate. It does that all by ________ .

Task 3. Complete the sentences with who, which, where:
1) She is the girl …….works in the library.
2) That’s a hospital ……. I was born.
3) Here’s a new book …….I bought yesterday.
4) What’s the name of the man ……. lives next door?
5)A coffee-maker is a machine….. makes coffee.
6) That’s a hotel ……. I stayed last summer.

Task 4.Translate the sentences into English:
1.     Я люблю дивитися романтичні комедії у кінотеатрі.
2.     Цей історичний фільм був захоплюючий і цікавий.
3.     Він прикрасив сцену власноруч (сам).
4.     Ми ніколи не відвідували вистави у цьому театрі.

III.  WRITING
Task 5. Answer the questions:
1) What kinds of films do you dislike?
2) What is the best film you have ever seen? Why did you like it?
3) What makes the film “Home Alone” so popular?



Вівторок 14.04
Привіт! Ми починаємо вивчати нову тему "Визначні місця світу"
Запиши сьогоднішнє число в зошиті
Tuesday, the fourteenth of April

1 . Пригадай
Answer the guestions: (усно)
1. What is the capital of Great Britain?
2. Where is it situated?
3. What names is usually London associated with?


2. Vocabulary practice (усно)
Do ex. 1, p. 153
Do ex.2, p.154


3. Do ex.3, p.154 -  доповни речення поданими словами (письмово)


4. Запиши у словник слова, вивчи їх (с.156, із транскрипцією)
an architect -  архітектор
a dome - купол
heating - опалення
a skyscraper - хмарочос
to collapse - виснажуватися, руйнуватися
to destroy - знищити
to save - зберігати
to whisper - шепотіти
huge - величезний
medieval - середньовічний

Task 1. Complete the sentences with the words from Vocabulary Box (p. 156). (Письмово, лише номер речення і слово)

1. This fantastic ... was painted inside by a great artist.
2. If you are not careful, fire can ... the forest.
3. You don’t have to ..., no one can hear us.
4. New York is best viewed from ... .
5. Mummy baked a ... chocolate cake for me. It was incredible!
6. The dome ... long ago.
7. The house has got the ... and air conditioning system.
8. This fascinating hotel was designed by a famous ... .
9. We couldn’t take our eyes off this ... castle. It was something marvelous!
10. We’re trying to ... money to buy a house

5. Послухай аудіозапис і прочитай (посилання) -> "Some Famous Landmarks of London" (c.155-157)


6. Do ex.2, p.157 - напиши true/false (згідо з прочитаною інформацією попередньої вправи), виправ помилки в неправдивих реченнях і запиши правильно. (письмово)


7. Homework (Домашнє завдання)

Task 2. Write which of the places in ex.1, p.155-157  you would like to visit and why. (Напишіть5-7 речень про те, які  місця, описані у впр.1, с.155-157, ти б хотів(ла) відвідати і чому) (письмово)


Середа 15.04
Тема: Вирушаємо у подорож
Повторимо вивчену лексику:
1. Task 1. Complete the sentences with the words (письмово)
impressive, magnificent, fashionable, save, afford, whisper, destroyed, medieval
1) There are many_______towns in Great Britain.
2) It's a pity but we can't _______summer trip.
3) We need to_______money for a new car.
4) The cottage was_________by the storm.
5) Ann is fond of______clothes.
6) Don't _______, please, speak loudly!
7) There are many______and_____buildings in Kyiv.

2. Watch the video -> "London Sightseeing"
Task 2. Answer the questions (відповіді у відео вище, дай короткі відповіді, питання не переписувати)(письмово)
1) Why is London Eye called the Millenium Wheel?
2) Where does the government meet?
3) What is one of the bet things about London?
4) What are you not allowed to do in the parks?
5) How can you get to the Tate Modern museum?
6) What is on the other side of the Millenium Bridge?
7) Which ceremony can you see at 11 am at Buckingham Palace every day?
8) How much time does London Bridge open for big boats?
9) What can you find in the new Docklands area?

Повтори правила вживання дієслова у Past Simple

Task 3. Fill in the negative form (-) of the past simple, make up questions (?) to the first parts of the sentences (письмово)
Доповни речення заперечною формою дієслова, склади запитання до перших частин речень
Example:
1. (-) We met Sally, but we didn't meet Frank.
    (?) Who did we meet?
2. They did their English homework, but they _______ their maths homework.
3. The girls visited the Tower, but they _____ Westminster Abbey.
4. She talked to us, but she _______to Mr Brown.
5. They played tennis, but they________football.
6. She made breakfast, but she_______lunch.
7. They were in Boston, but they_______in New York.
8. She liked Chris, but she_______Robert.
9. He was happy, but she_____happy.



П'ятниця 17.04
Theme: Places of Interest in London. Parts of London

1. Read the information about London and do the tasks: (прочитай і виконай завдання після тексту (лише слово або коротка відповідь) письмово)

2. Watch the video about London:
Answer the questions: (письмово)
(The answers you can find in the video)

Tuesday 21.04
"Kyiv Sights"

1. Do ex.3b, p.158-160 - read the text.
2. Do ex.5, p.161 (письмово)
3. Do the test (перейди за посиланням і виконай тест за прочитаним текстом у впр.3b) -> "Kyiv"
Код доступу 710199


Wednesday 22.04
"Greetings from Australia"

1. Learn new words:
wax [wæks] - віск
fascinating [ˈfæsɪneɪtɪŋ] - захоплюючий

2. Do ex.1, p.162. Listen to the text and answer the questions -> "Great Time in Australia" (дай короткі відповіді на запитаня, письмово)

3. Listen to the text -> "Susie and Peter Telling about London Sights"
Do ex.3, p.163 - назви місця в порядку згадування їх в аудіозаписі (усно)
Do ex.4, p.164 - complete the sentences (доповни речення, письмово - записати в зошит лише слова, якими треба доповнити речення)

4. Do ex.2, p.163 - Уяви, що ти зараз знаходишся в АвстраліїНапиши листівку (як в першому аудіозаписі), відповідаючи на запитання вправи.

Example (Листівка із Шотландії):


Friday 24.04
1. Ex.1(a), p.165 – переглянь відео про наступні часові форми:

Past Simple

Past Perfect

Past Continuous


2. Ex.1(b) p.165 – напиши речення, використовуючи слова в дужках в Past Simple or Past Perfect.

3. Ex.2, p.165 – постав питання до кожного речення, починаючи зі слів, що в дужках. В усіх реченнях вживай Past Perfect (письмово).

4. Task 1. Choose the right variant (письмово, лише номер речення і варіант відповіді)
1) While they travelled / were travelling they met / had met a lot of interesting people.
2) She slept / was sleeping when the alarm clock rang / had rang.
3) Before the bell rang we did/had done our classwork.
4) When we entered the hall, the music played / was playing loudly.
5) What were you doing / did you dwhen I called / had called you last night?

5. Task 2. Open the brackets (постав дієслова у правильній формі, письмово)
Приклад: When I came to their house Janet was cooking the dinner.
(Коли я прийшов - простий минулий час (Past Simple), Janet була у процесі виконання (дії), вона готувала вечерю,а процес у минулому в англійській мові передається часом Past Continuous, тобто записуємо was cooking. В кожному реченні є подібна ситуація: процес у минулому та проста завершена дія в минулому; в питальних реченнях своя будова, все є у відео) 
1) We _____(sit) in a cafe when you ______(call).
2) What you_____ (to do),when I _____(to call) you?
3) Julie _______(watch) a film when she _______(hear) the noise.
4) What _________(they/do) at 9 pm last night - it was really noisy?
5) Mike_______(take) a shower when the telephone ______(ring).


Tuesday 28.04
«Famous bridges. A tour around New-York»

1. Learn the words (p.167) (запиши слова у словник, вивчи їх):
an observation – спостереження
to afford- дозволяти
to observe- спостерігати
fashionable – модний
impressive – вражаючий
magnificent – чудовий, неймовірний
a suspention bridge - підвіснй/висячий міст

2. Read and translate ex.4, p.168 (усно)

3. Task 1. Watch the video, answer the questions and send detailed answers to your teacher (подивись відео і дай відповіді на запитання нижче):

Надішли фото цієї вправи вчителю
1 How many vehicles crossed the bridge on the first day?
2. What caused killing at least 12 people?
3. Whom did a showman lead on the bridge to prove its stability?
4. How much did crossing the bridge on foot cost initially (спочатку)?
5. How much did crossing the bridge for a cow cost?
6. Why was the conman (шахрай) arrested?
7. In which films has the bridge been showcased?
8. Who was arrested in 2011 on the bridge?
9. Who was a designer of this bridge?
10. What did John Roebling lose?



Wednesday 29.04
1. Do ex.1, p.171 - read the postcard.
2. Напиши листівку другу про місто/країну, яку б ти хотів(ла) відвідати і чому. Дотримуйся структури написання листа. (Списане з ГДЗ оцінюється в 1 бал) Надішли фото цієї вправи вчителю

 З написанням неформального листа можна ознайомитися за наступним посиланням:


Tuesday 05.05
1. Переглянь відео про визначні місця Лондона ➜ https://www.youtube.com/watch?v=Cp4SwAUBZfI
Після перегляду відео, заповни пропуски в наступних реченнях (письмово):
Надішли фото цієї вправи вчителю
Task 1
1. London is the … of Britain.
2. London is on the river ….
3. The … built the first bridge over the river.
4. There are bridges for …
5. London has a population of nearly … people.
6. For travelling around London you can take: …, … , ..., …. .
7. People can see in London … , … , ... , ... , … , … , … .
8. Madame Tussaud’s brought her exhibition of … models in …
9. … visit Madame Tussaud’s every year.
10. Harrods, Covent Garden are famous places for ....
11. … Park, … Park and .... Park are famous parks in London.
12. … , said ”When a man is tired of London, he is tired of life”.

2.  Do ex.5(а), p. 174 - прочитай і переклади тексти (усно)
Do ex.5(b),p.175 - скажи, чи правдиві твердження, якщо не правдиві, їх потрібно виправити і сказати правильно (усно)

3. Do Ex.6, p.175 - дати відповіді на питання (письмово).
Надішли фото цієї вправи вчителю


Wednesday 06.05
1. Do ex.9, p.176 (усно)

2. Повтори правила: як будувати питальні речення ➜ https://www.espressoenglish.net/an-easy-way-to-form-almost-any-question-in-english/
Do ex.11, p.177 - прочитай, постав 7 питань до прочитаних текстів (по 1 питанню до кожного тексту) (письмово).
Надішли фото цієї вправи вчителю

3. Write which of the attractions in Canada you would like to visit and why.
Напиши, яке цікаве місце у Канаді (за прочитаними текстами у впр.11, с.177 ти б хотів(ла) відвідати і чому. (письмово)
Надішли фото цієї вправи вчителю



Friday 08.05
Підготуйся до контрольного говоріння за ІІ семестр. Для цього тобі потрібно переказати текст на с.179,впр.1, записати його на відео (на відстані, не читаючи з підручника) та відправити на вайбер вчителю.
На 12 балів - вивчити 14 речень (в тексті 13 речень, додати одне своє речення, висловлюючи власну думку про творчість Шекспіра).
! Виконати до 11.05 включно.



Tuesday 12.05
Writing Test (Контроль письма за ІІ семестр)
Перш ніж пройти тест, повтори такі граматичні правила:
1) Зворотні займенники - c.199
2) Tag Questions - c.211
3) Часи дієслів - с.203-205
4) Урок за 12.03 (Займенники WHO (хто), WHICH (THAT(котрий)), WHERE)
В розділі ➜"На допомогу учням" є таблиці із часами дієслів та прикладами.

Працюйте уважно, успіху!
1. Пройди тест за посиланням ➜ "Writing. Term II"
Завдання необхідно виконати до  24 травня 23:00

2. Task 1. Put the verbs in brackets into the correct tense form. (Виділені слова є підказкою, в якому часі вживати дієслова.)
1) My friend _______(just to return) from Great Britain.
2) Last year we________ (to attend) that camp in the village.
4) While my sister _______(to play) tennis, her mother ______(to do) the shopping.
5) They hope they (to book) the tickets for the trip next week.
6)  _____they (to come) to visit us next month?
7) How often ____he ______(to take part) in the competitions?
Надішли фото цієї вправи вчителю


Wednesday 13.05
Reading Test (Контроль читання за ІІ семестр)
Do the test (в тесті є текст, прокручуйте його, нижче нього буде завдання) ➜ "Reading. Term II"


Friday 15.05
Listening Test (Контроль аудіювання за ІІ семестр)
1. Watch the video ➜"Listening. Term II"
2. Do the test ➜ "Listening. Term II. Harry Potter"
Завдання необхідно виконати до  24травня 23:00



Tuesday 19.05
1. Listen to the text ➜ "THE ACTORS COME TO TOWN" (p.180)
2. Do ex.4, p.182 - say if it is true or false (письмово)
3. Повтори правила утворення питальних речень ➜ "How to Form Questions in English"
Task 1. Make 5 questions to the text (утвори 5 запитань до змісту тексту с.180-182) (письмово)


Wednesday 20.05
Task 1. Добери слова за алфавітом, які стосуються вивчених тем Leisure Time (Дозвілля): "Кіно і театр", "Визначні місця світу" (письмово)
Ex.: A - Australia
B - Brooklyn Bridge
C - Central Park
D, E, F, ...... .
Task 2. Make 5-6 questions using the words from the previous exercise. (Склади 5-6 запитань зі словами з попередньої вправи) (письмово)


Friday 22.05
1. Do the Quiz ➜ "English-Speaking Countries"
(цей тест не на оцінку, пройдіть його для себе)


Tuesday 26.05
Task 1. Write 8-10 reasons to learn English(письмово)
Ex.:
1)It is the most commonly spoken language in the world;
2) to make new friends;
3) to learn other cultures;
4).....
Task 2. Answer the questions: (письмово)
 How many people in the world can speak English?
 Who can speak English in your family?


27.05-29.05
Плани на літні канікули
1) Task 1.  Write about your plans for summer answering the questions: (письмово)
1) What are you going to do in the summer?
2) Where will you go?
3) Who is going with you?
4) How long are you planning to stay there?
5) Will it be your first time there?
6) How are you going to get there?
7) What are you going to see and do there?
8) Why do you think you'll have a good time?

2) Do the task - Друкуй речення у поля, вправа інтерактивна, можна збільшувати - внизу зліва є спеціальна позначка.


Summer plans 4, an interactive worksheet by Nevenmar 
liveworksheets.com


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.