Страницы

середа, 25 березня 2020 р.

8 клас

(фото письмових робіт надсилати
на електронну пошту muzhenko.elena@gmail.com
або вайбер до початку наступного уроку)
___________________________________________________________________
Урок 1
1. Do ex.4 a,b, p.158-159  - читати, після прочитанної статті дати письмові відповіді на запитання (5 запитань)2.  Do ex. 8, p.160-161 - читати,знайти відповіді на завдання перед текстом3Do ex.9, p.161 (письмово) - за зразком на с.162 написати декілька речень про одноласника або учня по школі: на яких музичних інструментах грає, хто з його/її  родини, можливо,грає, у якому віці почав(ла) цим займатися, як часто проходить заняття.
4. Listen and read the poem -> "Electric Guitars" by James Carter

Answer the questions (письмово):

1. What musical instrument is the poem about?
2. Does the speaker like to play this musical instrument or listen to?
3. Where can we hear the sounds of the electric guitar?
4. What style of music is usually performed on it?
5. Why do you think the speaker likes this musical instrument?
6. Do you have a favourite music instrument?
7. What makes it so special for you?
__________________________________________________

Урок 2

5. Do ex.1, p.164 (письмово, можна писати лише слово)

6. Do ex. 4, p.165 (письмово) - прослухайте інтерв'ю і дайте відповіді на питання

-> Terry Tomlin who is doing a research on the reading habits of teenagers. 

Listen again and complete the Gemma's answers to the questions:

1. Do you like reading?
I _________it. Reading is__________  _________. I can imagine__________and ________.
2. What do you read? 
I read everything: _______, _________but I like ________  ________ best.
3. When do you usually read? 
I usually read before_____ _____ _______ . And __________is my special reading day.
4. Do you buy books or do you borrow them from a library? 
I mostly_________them, but I also have_______  _______ ______.
5. Who is Your favourite writer? 
Let me see... _________ _________ perhaps.
6.  What is your favourite book?
"Alice in __________" , but I also like the "_________ __________" series.
7. What was the last book you've read?
"Charlie and the ___________ _________" by Roald Dahl.
8. What is it about?
It tells a story of a _____, Charlie Bucket who loves __________. 
But his family is very ______ and he eats chocolate once a year on his  ________. 
He gets lucky and visits a ________ ________.
He behaves ______ during the visit and the owner decides to ________ the factory to Charlie.

________________________________________________________________________
 Урок 3

7. Do ex. 8, p.168 (письмово)

8. Do ex.9, p.168 (письмово)

9. Do ex.10, p.168 (усно)

10. Do ex.14, p.171 (усно)

11. Do ex.15, p.172 (усно)

Урок 4
Тема: "Преса" (A Daily, a Weekly, a Monthly...)

1. Do ex.1, p.182 - guess and match
Read the text (1b) and check your answers. (усно)

2. Запишіть слова у словник (разом із транскрипцією, вона у підручнику), вивчіть їх.
a compositor - композитор; верстальник (тексту)
a correspondent - кореспондент
a machine - машина (верстат)
to deliver - розностити, доставляти
to print - друкувати
means of comunication - засоби комунікації
Do ex.2, p.183 (усно) 

Do ex.3, p. 183 (письмово) (короткий запис)

3. Прочитайте на с.184 різницю між періодичними виданнями в табличці "Remember"

Запишіть слова ,що на с.186, у словник (із транскрипцією), вивчіть їх
a journalist - журналіст
an official - офіційний
a periodical - періодичне видання
press - преса, книгодрукування
society - суспільство
a trade - професія, галузь
to appeal - приваблювати, звертатися
to guarantee - гарантувати
to increase - зростати, збільшувати
to subscribe to - передплачувати (про пресу)

Do ex. 2, p.185 - read and translate the text (усно) 
Do ex.4, p.187 - (усно)

4.  Task 1. Guess and write (слова зі c.186) (письмово)
1) To agree, to accept and pay for a curtain number of periodicals________
2) Someone who writes for a newspaper, or edits a magazine_________
3) The people as a whole________
4) A magazine or a newspaper that is published regularly________
5) Become or make greater in size, amount, or degree.________

Урок 5
1.  Запишіть слова у словник (разом із транскрипцією) (с.189)
finance - фінанси, гроші
an item - пункт, питання; предмет
a heading - заголовок
a headline - заголовок
quality - якість
to cater - постачати продукти, забезпечувати продуктами
to cover - покривати, накривати
to catch the eye - притягувати погляд
to provide material about (something) - надавати матеріали про щось
to succeed in doing smth - добитися чогось

Do ex.1, p.189 - listen -about British newspapers and newspapers

Скажіть, до яких головних груп вони (газети та журнали) належать?

2. Do ex.2, p.189 - complete the sentences (письмово)

3. Do ex.3, p.190 - divide the newspapers into quality papers (впливові/серйозні газети and tabloids (газети низької якості/малоформатні (в яких мало якісних текстів, можуть містити неправдиву інформацію, в них більше малюнків) (письмово)

4. Task 2. - match the kind of newspaper with its characteristics (усно)

5. Do ex.4, p.190 - прочитайте назви британських журналів, здогатайтесь, про що вони. Який журнал ви б вибрали почитати? Чому? (письмово)
Речення почніть так: 
I think, the magazine "_____" is about music (залежно від назви) and_______. 
I believe that we can find a lot of information about________,______in it.
Або To my mind, this publication is about_____.
To my mind, this magazine is for young people/ adults/ children/ for those who like_______.
I think that this magazine helps readers relax/enetertain/ find information about_______.
It offers interesting ideas on cooking/fishing і таке інше... (залежно від обраного журналу)


Урок 6
1. Виконайте граматичні вправи
Табличка з часами дієслова в розділі "На допомогу учням"
Do ex. 1, p.191 (усно)

2.Do ex.2, p.192 (письмово) (лише номер речення і варіант відповіді)

3. Do ex.3, p.192 (письмово) (надписати в реченнях олівцем час, в якому вжите дієслово над самим діесловом,, а дієслово підкреслити)
4. Do ex.4, p.192 (письмово)
5. Task 3. -  complete the sentences with the correct form of the verbs. Use Present Perfect or Past Simple. Розкрийте дужки в реченнях. Користуйтесь правилами, табличками, наведеними нижче:
(письмово)
1) I (to do) my homework yesterday.
2) He just (to come) home.
3) I (not see) him since 2010
4) Tom (to answer) all her e-mails last week.
5) Oh, close the window! Look, all my papers (to fall) on the floor because of the wind!
6) They (to meet) in a small cafe 1 hour ago.

Слова-маркери цих часів:
Past Simple
Yesterday
Last week / month / year
In 1995….
3 hours / minutes ago

Present Perfect
Already  Always  Never
Ever  Just  Yet  Lately
This week / month / year
For  Since


Урок 7
1. Do ex.1(a,c), p.195 - read the teens' opinion about the newspapers and the topics they are interested in. Say if you agree or disagree with their opinions. (усно)
2. Запишіть слова у словник (разом із транскриптицією), вивчіть їх (с.197):
creativity - творчість
a gadget - пристрій
amazing - вражаючий, дивовижний
to encourage - підбадьорювати, заохочувати
to establish - засновувати
to care about somebody - дбати/турбуватися про когось

3. Task 1. What do you know about magazines for young people? Guess and match (усно)

4. Task 2. Complete the sentences with the words below (письмово)
fun    famous    comics     future    character  
horoscopes    fashion    sports   interesting    magazine

     I like reading_________ and magazines. My favourite comics _________ is Alan Ford. Every Monday I buy "Hi". It is a _________ for school kids. It's very _________.
I'm interested in clothes and models so I always read about _______. I also read all about _______ people like film stars and singers. My brother reads ________page because he wants to know everything that's going on in the world  of football. We all want to know what will happen in the_________.That's why we often read our ________. It's _________.

5. Task 3. Write a short presentation/information about any magazine or paper you like (Напишіть коротко про журнал чи газету, який ви любите читати, чи коли-небуть читали (як у попередній вправі) (письмово)

6. Do ex.8, p.198 - read the news (усно) and write questions to one of the heroes (письмово) (Напишіть питання для одного з героїв статті використовуючи питальні слова  When...? What...? Who...? Where...? How...? Why...? How many...?)
Example: 
When did you save your friends from a fire? (Коли ви врятували ваших друзів з вогню?)
What was coming from a chemistry lab, Sarah? (Саро, що йшло/виходило з кабінету хімії?)



Середа 15.04
Привіт! Ми закінчуємо вивчати тему "Розширюємо кругозір. Преса"

1. Пригадай лексичний матеріал з вивченої теми (с.182-198)
Пригадай вивчений граматичний матеріал (нижче на сторінці, переглянь правила до попередніх завдань за 31.03-04.04)

2. Do the test (пройди тест за посиланням) -> "Broaden Your Mind: a Daily, a Weekly, a Monthly..."
Код доступу 890957
Увага! Тест має часове обмеження, 20 квітня після 21:00 доступ до нього автоматично заблокується. Виконуй завдання вчасно!


П'ятниця 17.04
Ми починаємо вивчати нову тему: Георафічний ракурс. Geographical Outlook

Перевір, наскільки добре ти орієнтуєшся в географічних назвах:
1. Do ex.2, p.200 - дай відповіді на питання (відповіді у табличці нижче запитань) (письмово)

Remember!
Прочитай правила вживання означеного артикля the із географічними назвами на с.201

Перевір себе. Переглянь презентацію -> Article "the" with the Geographical Names

2. Do ex.3, p.201 - put "the" or nothing (доповни речення артиклем the де потрібно) (письмово)

3. Task 1. Fill in "the" or nothing (як у попередній вправі) (письмово)
1) _____Pacific Ocean has many different types of fish.
2) _____Nile is a very beautiful river.
3)Her husband comes from ____California.
4)They crossed ___Black Sea by boat.
5) He has always wanted to visit ____Rome.
5) ____Carpathian Mountains are very beautiful.
6) Have you ever been to ___Netherlands?
7) ___New York has a population of 16 million people. What's the population of ___Ukraine?



Wednesday 22.04
"Parts of the UK" ("Частини Об'єднаного Королівства")

1. Пригадай правила вживання артикля THE з географічнми назвами (з попереднього уроку за 17.04, а також с.201)
Do the quiz: Articles with the geographical names (тренувальна вправа, усно)
https://www.usingenglish.com/quizzes/219.html

2. Rememberp.203
1.I live IN the North. => in the large area of the world - стосується великої території, частина світу (Північ)
I live IN the northern part of Scotland.  (inside Scotland, northern half - знаходитися в середині країни, але ближче до її півночі)

2.France borders Spain TO the north.  (that is, "on the north side" - межа з певної сторони)
France is located TO the north of Spain (Франція розташована ближче до північної сторони Іспанії,  тобто напрямок)

3. Do ex.1,p.203 - do the quiz about Ireland (усно)

4. Listen to (прейди за посиланням)-> Brian Reading a Book about Ireland
Перевір свої відповіді у впр.1, с.203

5. Do ex.3а, p.205 - встав артикль the, де необхідно (письмово)

6. Task 1. How much do you remember about Ireland? Complete the sentences (письмово, записати лише слово)
1) The longest ________in Ireland is the Shannon.
2) The Patron saint of Ireland is St _______.
3) "Lough" is another word for _____.
4) _________are fairy people in old Irish stories.
5) The symbol of Ireland is the_______.
6) Ireland is situated in the _______of Europe.
7) The capital of Ireland is________.

7. Task 2. Write your answers about your country. (письмово)
1) What's the capital of Ukraine? Where is it? (географічне положення України, використовуй тут слова із правила на с.203, напрямки)
2) Does it have borders with any other countries? (з якими країнами межує)
3) What are the biggest cities in Ukraine?
4) What is the national symbol of Ukraine?


Friday 24.04
1. New Vocabulary (запиши у словники разом із транксрипцією, с.206, вивчи їх):
a fisherman- рибалка
an industry- промисловість
an inhabitant- житель
population – населення
a sailor – моряк
to inhabit- населяти
industrial – промисловий
to be proud of – пишатися
to be buried –бути похованим

2. Listen to the text  (ex.6, p.206) -> Listening, p.206 
Answer the questions (дай відповіді на питання за прослуханим текстом) (письмово):
(деякі відповіді ти можеш також знайти у впр.7, с.207; пиши короткі відповіді)
1 What kind of country is the UK?
2. What don’t Scottish/Welsh people like?
3. What are the biggest industrial cities in the centre of England?
4. Where do many sailors live?
5. In what city is there a royal port?
6. Where was Shakespeare buried?
7. Who is especially proud of their language?
8. Do the people of the UK speak the same language?

3. Task 1. Complete the table (письмово)



Wednesday 29.04
«People, languages and capitals of every part of Great Britain. Present Perfect Passive»

1. Read the rules of  forming  Simple Tense and Present Perfect Passive forms. Прочитай правила на с.208-209.
Passive Voice демонструє, що людина або яка-небудь річ, що виступає підметом в реченні, відчуває дію на собі. Тобто, питання ставиться не хто що робить?, а що робиться над ким / чим?
Present Perfect Passive
Пасивний стан у Present Perfect створюється шляхом додавання допоміжного слова been після has / have та дієсловом у 3 формі або з закінченням -ed. Ця форма дієслова вживається, коли дія відбулася в минулому, але все ще актуально зараз, і результат його видно в сьогоденні.
Формула утворення:
Іменник + has / have + been + дієслово з закінченням -ed або у 3 формі

Приклад:
1) The house has already been built. It is wonderful – Будинок був вже побудований. Він прекрасний (Дія відбулася в недалекому минулому, але результат його видно в сьогоденні)
2) The house has not been built yet. - Будинок ще не побудований.

Порівняй:
(Активний стан) They have just fired John. - Вони тільки що звільнили Джона.
(Пасивний стан) John has just been fired.- Джона тільки що звільнили.

2. Do ex.3, p 209 - розкрий дужки, постав дієслова у пасивний стан часу Present Perfect Passive (письмово)
Example:
The issue of the school newspaper has been released already.

3. Do ex.4, p.209 - зроби з поданих речень питальні (?) та заперечні (-) речення. (письмово)
Надішли фото цієї вправи вчителю


4.Task 1. Do the task, use Present Perfect Passive. (Доповни речення письмово)
Надішли фото цієї вправи вчителю
1) We ... to a party.
have invited
have been invited
has invited
has been invited

2) The test ... without mistakes.
has written
have written
has been written
have been written

3) The exercises ... to all the students.
have given
have been given
has given
has been given

4) The prize ______.
have already given to the winner.
has already been given to the winner.
have already been given to the winner.
has already been gave to the winner.

5) A taxi ... yet.
hasn't been called
haven't been called
hasn't called
haven't called

6) ....the new project … this year?
Has, been finished
Was , finished
Is , finished
Have , been finished



Wednesday 29.04
"The United kingdom of Great Britain and Northern Ireland"

1. Write the words into your  vocabulary and learn them (p.213):
A climate –клімат
a compass – компас
an island- острів
a strait- протока
a zero – нуль
mild – помірний
to occupy – займати
to separate – відокремлювати
to surround – оточувати
to be situated - бути розташованим
to be washed - омиватися

2. Do ex.2, p.212-213 - read and translate the text. (усно)
3. Answer the questions (письмово):
Надішли фото цієї вправи вчителю
1) Where is the UK situated?
2) How many parts does Great Britain consist of?
3) By what is Great Britain surrounded?
4) Why is the climate so mild?
5) What is the weather of the UK?
6) How many parts does Great Britain consist of?
7) What is the most beautiful lake in Scotland?
8) What are the rivers of the UK?
9) What is the temperature of the UK?
10) Where is London situated?

4. Do ex.8, p.211 (письмово)
Надішли фото цієї вправи вчителю



Friday 08.05
«Ukraine. The geography and climate»

1. Read the names of the countries ex 4a p 214:
2. Write new words into your vocabularies and learn them (p.216):
An area – територія, площа
a border – кордон
a territory – територія
flat – рівнина
major – головний, основний
mountainous – гірський
to border on – межувати з
to stretch – простягатися
certain |ˈsəːt(ə)n|- точний
to be caused |kɔːzd| - бути причиною
to determine |dɪˈtəːmɪn| - визначати, заміряти
an average |ˈav(ə)rɪdʒ| - середній, звичайний

3. Do ex.4b, p.214-215 - read and translate the text , watch the video (усно)
4. Do ex.5, p.216 - доповни речення за прочитаним текстом на с.125 (усно)

5. Do ex 6 p 216 - answer the questions (письмово)
Надішли фото цієї вправи вчителю

6. Do ex.7а, p.216-217 -  доповни текст інформацією про Велику Британію зі с.217, речення пиши у Passive Voice (правила на с.208 та на уроці за 29.04) (письмово)

7. Do ex.7b, p.217 - cамостійно напиши речення з інформацією про Канаду (с.217) у пасивному стані як у впр.7а, с.216-217 (письмово)
Надішли фото цієї вправи вчителю      




Wednesday 13.05
Reading Test (Контроль читання за ІІ семестр)
1. Do the test (в тесті є текст, прокручуйте його вниз, під текстом будуть завдання) ➜ "Reading. Term II"
! Виконати по 24.05 включно


Friday 15.05
Listening Test (Контроль аудіювання за ІІ семестр)
1. Listen to the text ➜ "Listening. Term II"
2. Тепер пройди тест за посиланням ➜ "Listening Test. Term II"

! Виконати по 24.05 включно



Wednesday 20.05
Writing Test (Контроль письма за ІІ семестр)
1. Do the Test ➜ "Writing. Term II"
! Завдання необхідно виконати до  25 травня 21:00



Friday 22.05
Speaking Test (Контроль говоріння за ІІ семестр)
(надіслати до 27 травня):
Записати відеоповідомлення про улюблену країну (11-13 реч.) та обов’язково вказати: Назву країни; столицю; декілька фактів з історії; видатні місця; видатні люди, що народились в цій країні; чим вам подобається країна.
Або
Підготувати повідомлення у формі відео про Шотландію (впр.13, с.230), вивчивши 11-13 речень.


Wednesday 27.05
Україна. Клімат
1. Запиши та запам'ятай слова:
to influence - впливати
an influence - вплив
certain |ˈsəːt(ə)n| точний
to be caused |kɔːzd| бути причиною
to determine |dɪˈtəːmɪn| визначати, заміряти
average |ˈav(ə)rɪdʒ| середній, звичайний

2. Do ex.8, p.218-219 - read the text 
3. Task 1. Choose the right option: ➜ "До впр.8, с.218-219" (письмово)

4. Повтори правила вживання дієслів в активному і пасивному станах ➜ "Active and Passive Voice" та "Present Perfect Active and Passive Voice"

Task 2,3. Do the exercises (письмово)

1. Do ex. 2p. 223-224 (прочитай як зразок обидва тексти та напиши свої враження щодо подорожі до міста/країни/місця, яке тебе найбільше захопило (8-10 речень)).


Friday 29.05
1. Do ex. 2p. 223-224 (прочитай як зразок обидва тексти та напиши свої враження щодо подорожі до міста/країни/місця, яке тебе найбільше захопило (8-10 речень)).
2. Do ex. 8 p. 228 - перероби подані речення у пасивну форму. (письмово)


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.