(фото письмових робіт надсилати
на електронну пошту muzhenko.elena@gmail.com
або вайбер до початку наступного уроку)
Уроки 1-2
1. Do these exercises:
2. Do ex.1, p.143 - read the texts.
Слова з текстів записати у словник:
to chat - розмовляти
a monk [mʌŋk] - монах
to dig (dug,dug)- копати
a cave [keɪv] - печера
an icon [ˈaɪkɒn] - ікона
a monastery [ˈmɒnəst(ə)ri] - монастир
to pray [preɪ] - молитися
Пройдіть тест до впр.1, с.143 (письмово: № питання і відповідь) ->
Mariyinskiy Palace-the Kyiv-Pecherska Lavra
3. Watch the video -> "Best Places to Visit in Kyiv, Ukraine - Travel Guide"
Answer the questions (письмово):
1) Which of the mentioned places of interest have you visited?
2) Which of them would you like to visit?
3) What other places of Kyiv can you remember?
4. Do the quiz (пройдіть тест) -> "A Trip around Kyiv"
5. Do ex.5, p.145 (письмово)
Таблиця часів знаходиться в розділі "На допомогу учням"
Завдання на період з 30.03 по 03.04
(фото робіт присилати до 05.04 включно)
(фото робіт присилати до 05.04 включно)
Урок 3
1. Пригадайте напрямки англійською мовоюDo ex.2, p.146 - доповніть фрази (письмово)
2. Do ex.3, p.147 - доповніть діалоги 1,2, користуючись картою (письмово)
3. Пригадаймо типи питальних речень (запитання до підмета не розглядаємо):
4. Ex. 5, p.148 - на прикладі речення 1 складемо 4 типи питальних речень:
1) She has already seen a very interesting film about animals.
- Загальне запитання: Has she already seen a very interesting film about animals?
- Спеціальне: What has she already seen?
- Альтернативне: Has she already seen a very interesting film about animals or plants?
(Вона уже подивилася фільм про тварин чи рослини?)
- Розділове: She has already seen a very interesting film about animals, hasn't she?
H/w
Ex. 5, p.148 - склади 4 типи питальних речень до одного з поданих речень (2-4) (на вибір) (письмово)
______________________________________
Урок 4
4. Запишіть слова у словник, вивчити їх (с.149)
the main road - головна дорога, шосе, магістраль
a road sign - дорожній знак
a pedestrian crossing [pəˈdestriən] - пішохідний перехід
a pavement [ˈpeɪvmənt] - тротуар
the traffic lights - сфітлофор
an underground station sign [saɪn] - знак метро
Do ex.1, p.149 - поєднайте реченя із малюнками (усно)
5. Do ex.2, p.149 - complete the centences (письмово)
6. Task 1. (письмово) -
7. Task 2. (письмово) (записати лише слово і номер речення) -
8. Task 4. (письмово)-
_____________________________
Урок 5
10. Do ex.2, p.152 - доповніть речення словами/словосполученнями поданими у табличці; за необхідності, змінюйте час дієслова (письмово)
11. Do ex.3, p.152-153 - прочитати, перекласти (усно)
Do ex.4, p.153 - write if the sentences are true or false (лише слова true/false) (письмово)
12. Do ex.6, p.154 (письмово)
Урок 4
4. Запишіть слова у словник, вивчити їх (с.149)
the main road - головна дорога, шосе, магістраль
a road sign - дорожній знак
a pedestrian crossing [pəˈdestriən] - пішохідний перехід
a pavement [ˈpeɪvmənt] - тротуар
the traffic lights - сфітлофор
an underground station sign [saɪn] - знак метро
Do ex.1, p.149 - поєднайте реченя із малюнками (усно)
5. Do ex.2, p.149 - complete the centences (письмово)
6. Task 1. (письмово) -
7. Task 2. (письмово) (записати лише слово і номер речення) -
8. Task 4. (письмово)-
_____________________________
Урок 5
10. Do ex.2, p.152 - доповніть речення словами/словосполученнями поданими у табличці; за необхідності, змінюйте час дієслова (письмово)
11. Do ex.3, p.152-153 - прочитати, перекласти (усно)
Do ex.4, p.153 - write if the sentences are true or false (лише слова true/false) (письмово)
12. Do ex.6, p.154 (письмово)
Виконати завдання з 07.04 до 08.04
Урок 6
Test "Ukraine. Kyiv"
Test "Ukraine. Kyiv"
Повторіть правила будови спеціальних питань (за посиланням) -> Special Questions
1. Do these tasks: (письмово)
1. Do these tasks: (письмово)
Do these tasks: (письмово)
Повторіть правила вживання часів Present Perfect та Past Simple на с.199-200, с.196-197
Пройдіть тест за посиланням -> "Present Perfect or Past Simple"
Код доступу 137012
Тест має часове обмеження, з 09 квітня доступ до нього автоматично заблокується. Виконуйте завдання вчасно!
Першим двом учням, хто пройде тест, +1 бал кожному. Успіхів!
4. Do ex.6, p.162 - read and complete the text (усно)
5. Task 2. Write the words given below into the correct column (письмово)
6. Answer the questions: (Дай відповіді на запитання) (письмово)
What is/are your favourite subject(s)?
What do you usually do at this (these) subject(s)?
Четвер 16.04
Урок 1
Переглянь відео. У ньому є назви шкільних предметів, які вивчають учні в британських школах.
Які предмети вивчаються в українських школах?
1. Do ex.1a, p.163 (усно)
! Назви шкільних предметів пишуться з великої літери.
Переклад деяких з них:
трудове навчання - Technology (Handicraft)
зарубіжна література - Foreign Literature
малювання - Art (Fine Art)
фізика - Physics
основи здоров'я - Health Education (Health Study)
інформатика - Computer Science
2. Do ex.1b, p.163 (письмово)
Пиши речення так:
I have English, Geograghy, Music, Ukrainian, Ukrainian Literature, Maths on Monday.
I have______,_______,______,_______,______,______ on Tuesday.
..._____on Wednesday.
..._____on Thursday.
..._____on Friday
3. Розглянь малюнки на с.154. What subjects do these pupils like/dislike?
Які предмети подобаються Carol, Peter, Tony, Mandy, а які ні (зверни увагу на смайлики)
Виконай впр.3, с.165 (письмово)
! Note: Перш ніж виконати вправу, повтори вживання дієслова в Present Simple на с.193-194
4. Task 1. Напиши подібні речення про себе: (письмово)
1. I like Maths.
2. I'm good at doing sums. (у мене гарно виходить розв'язувати задачі, ...писати вірші, ...співати і таке інше)
3. I don't like History.
Урок 2
1. Розглянь малюнки на с.167, поєднай їх із назвами) (усно)
2. Do ex.2, p.168
1) Знайди назви об'єктів, записаних у табличці, на малюнку. (усно)
2) Complete the sentences with the correct words (доповни речення відповідним словом) (письмово)
Wednesday 22.04
Task 1. Read the text
Task 2. Mark the following statements as «True» or «False». (письмово)
1) Ellie’s day starts at 7.00.—
2) Ellie’s lessons are usually at the same time each day of the week.—
3) Ellie has Geography four times a week.—
4) Students at Ellie’s school can choose a sport to do.—
Task 3. Look at the pictures and write the names of the school subjects. (письмово)
Task 4. Complete the sentences (письмово)
1) At lessons of History we learn about _________ .
2) At lessons of Geography we learn about _________ .
3) At English lessons we read, ________ and _________ .
4) At lessons of PE we __________ .
Thursday 23.04
Урок 1 "На уроці географії"
1. New vocabulary (записати у словник):
a coast [kəʊst] - узбережжя (моря, океану)
a valley [ˈvæli] - долина
a resourse [rɪˈsɔːs] - ресурс, запас
2.Do ex.1, p.171 - match the words with their definitions (поєднай слова і їх визначення) (усно)
3. Do ex.2, p.171 - complete the sentences with the words from the box (письмово)
4. Do ex.3, p.172, ex.4, p.172 - read (усно)
5. Task 1. (письмово, лише номер речення і варіант відповіді)
6. Task 1. Write a letter to your English-speaking friend about your Geography Lessons. (напиши 4-6 речень англомовному другу про ваші уроки географії в школі)
Можна використати ці фрази:
To tell about other people and their culture
to listen to the teacher attentively
to make projects
to show on the map
Урок 2 "На уроці фізкультури"
1. Do ex.1, p.174 - read and say what you usually do in PE lessons (усно)
2. Do ex.2, p.175 - read (усно)
3. Do ex.3, p.175 - complete the sentences with the words from the box (письмово)
4. Task 1. Write sentences using the prompts and the time expressions given below (склади і запиши речення у правильному часі, в кожному реченні є слова-маркери певного часу, вони тобі допоможуть у цьому) (Present Simple, Past Simple, Present Perfect p.193-196, Present Continuous p.198-199 - правила) (письмово)
1) I / to plan the trip carefully / always
__________________________________.
2) We / to practise running / last year
__________________________________.
3) I / to train in the gym / together with my friends / always
__________________________________.
4) She / to be good at / running long distances / for 2 years already.
__________________________________.
5) I / to prepare / to run in a shool race / now.
__________________________________.
6) I / to go jogging / every morning.
Середа 15.04
Привіт! Ми починаємо вивчати нову тему "Шкільне життя"
Запиши сьогоднішнє число в зошиті
Wednesday, the fifteenth of April
1. Пригадай назви шкільних предметів
Do ex.1, p.160 (усно)
Do ex.1, p.160 (усно)
2. Task 1. Match each school subject with the list of activities you do during the lesson (письмово, лише номер і літеру)
3. Do ex.3, p.161 - read the email and say: what is Olya's favourite day? (усно)
Do ex.4, p.161 - wrire T/F. Correct the mistakes (лише T/F. Виправ помилку в False-реченнях і запиши правильно) (письмово)
4. Do ex.6, p.162 - read and complete the text (усно)
5. Task 2. Write the words given below into the correct column (письмово)
6. Answer the questions: (Дай відповіді на запитання) (письмово)
What is/are your favourite subject(s)?
What do you usually do at this (these) subject(s)?
Четвер 16.04
Урок 1
Переглянь відео. У ньому є назви шкільних предметів, які вивчають учні в британських школах.
Які предмети вивчаються в українських школах?
! Назви шкільних предметів пишуться з великої літери.
Переклад деяких з них:
трудове навчання - Technology (Handicraft)
зарубіжна література - Foreign Literature
малювання - Art (Fine Art)
фізика - Physics
основи здоров'я - Health Education (Health Study)
інформатика - Computer Science
2. Do ex.1b, p.163 (письмово)
Пиши речення так:
I have English, Geograghy, Music, Ukrainian, Ukrainian Literature, Maths on Monday.
I have______,_______,______,_______,______,______ on Tuesday.
..._____on Wednesday.
..._____on Thursday.
..._____on Friday
3. Розглянь малюнки на с.154. What subjects do these pupils like/dislike?
Які предмети подобаються Carol, Peter, Tony, Mandy, а які ні (зверни увагу на смайлики)
Виконай впр.3, с.165 (письмово)
! Note: Перш ніж виконати вправу, повтори вживання дієслова в Present Simple на с.193-194
4. Task 1. Напиши подібні речення про себе: (письмово)
1. I like Maths.
2. I'm good at doing sums. (у мене гарно виходить розв'язувати задачі, ...писати вірші, ...співати і таке інше)
3. I don't like History.
Урок 2
1. Розглянь малюнки на с.167, поєднай їх із назвами) (усно)
2. Do ex.2, p.168
1) Знайди назви об'єктів, записаних у табличці, на малюнку. (усно)
2) Complete the sentences with the correct words (доповни речення відповідним словом) (письмово)
3. Do the Quiz ex.3, p.169 Вікторина "Перевір себе" (усно)
4. Do ex.5, p.170 Перш ніж виконати завдання, повтори правила вживання дієслів у Present Simple (с.193-194), Past Simple (с.196-197), Future Simple (с.197-198), а саме - як будувати питальні та заперечні речення, а також короткі відповіді) (письмово)
4. Do ex.5, p.170 Перш ніж виконати завдання, повтори правила вживання дієслів у Present Simple (с.193-194), Past Simple (с.196-197), Future Simple (с.197-198), а саме - як будувати питальні та заперечні речення, а також короткі відповіді) (письмово)
Дякую за роботу!
Бажаю гарних вихідних)
Wednesday 22.04
Task 1. Read the text
Ellie Richards (about her typical school day): I usually wake up at 7.30 a.m. Quickly get ready (have a shower, get dressed, have quick breakfast) and leave for school.
I arrive at school between 8.00 and 8.25, so I have some time to chat with my friends. Then, at 8.40, the bell goes for the first lesson. Each lesson lasts an hour and 10 minutes. I have the same subjects 4 days a week, but at a different time each day. They are Maths, Biology, English, Geography and Art. Like I said, we have them 4 times a week. During the week we also have time for individual study, but sometimes we work in groups. We also have a sport programme one afternoon, where we pick different sports and games to do, like tennis, badminton, aerobics etc. School finishes at 3.30 every day, but on Friday we have a shorter day — until 2 p.m. A break is at 11.00, and it’s time for a short rest or a sandwich; and lunch is at 12.30. At the end of the day, I walk home or if it’s Tuesday or Friday I attend a drama club.
I arrive at school between 8.00 and 8.25, so I have some time to chat with my friends. Then, at 8.40, the bell goes for the first lesson. Each lesson lasts an hour and 10 minutes. I have the same subjects 4 days a week, but at a different time each day. They are Maths, Biology, English, Geography and Art. Like I said, we have them 4 times a week. During the week we also have time for individual study, but sometimes we work in groups. We also have a sport programme one afternoon, where we pick different sports and games to do, like tennis, badminton, aerobics etc. School finishes at 3.30 every day, but on Friday we have a shorter day — until 2 p.m. A break is at 11.00, and it’s time for a short rest or a sandwich; and lunch is at 12.30. At the end of the day, I walk home or if it’s Tuesday or Friday I attend a drama club.
Task 2. Mark the following statements as «True» or «False». (письмово)
1) Ellie’s day starts at 7.00.—
2) Ellie’s lessons are usually at the same time each day of the week.—
3) Ellie has Geography four times a week.—
4) Students at Ellie’s school can choose a sport to do.—
Task 3. Look at the pictures and write the names of the school subjects. (письмово)
Task 4. Complete the sentences (письмово)
1) At lessons of History we learn about _________ .
2) At lessons of Geography we learn about _________ .
3) At English lessons we read, ________ and _________ .
4) At lessons of PE we __________ .
Thursday 23.04
Урок 1 "На уроці географії"
1. New vocabulary (записати у словник):
a coast [kəʊst] - узбережжя (моря, океану)
a valley [ˈvæli] - долина
a resourse [rɪˈsɔːs] - ресурс, запас
2.Do ex.1, p.171 - match the words with their definitions (поєднай слова і їх визначення) (усно)
3. Do ex.2, p.171 - complete the sentences with the words from the box (письмово)
4. Do ex.3, p.172, ex.4, p.172 - read (усно)
5. Task 1. (письмово, лише номер речення і варіант відповіді)
6. Task 1. Write a letter to your English-speaking friend about your Geography Lessons. (напиши 4-6 речень англомовному другу про ваші уроки географії в школі)
Можна використати ці фрази:
To tell about other people and their culture
to listen to the teacher attentively
to make projects
to show on the map
Урок 2 "На уроці фізкультури"
1. Do ex.1, p.174 - read and say what you usually do in PE lessons (усно)
2. Do ex.2, p.175 - read (усно)
3. Do ex.3, p.175 - complete the sentences with the words from the box (письмово)
4. Task 1. Write sentences using the prompts and the time expressions given below (склади і запиши речення у правильному часі, в кожному реченні є слова-маркери певного часу, вони тобі допоможуть у цьому) (Present Simple, Past Simple, Present Perfect p.193-196, Present Continuous p.198-199 - правила) (письмово)
1) I / to plan the trip carefully / always
__________________________________.
2) We / to practise running / last year
__________________________________.
3) I / to train in the gym / together with my friends / always
__________________________________.
4) She / to be good at / running long distances / for 2 years already.
__________________________________.
5) I / to prepare / to run in a shool race / now.
__________________________________.
6) I / to go jogging / every morning.
Wednesday 29.04
1. Task 1. (поєднай частини словосполучень, усно)
2. Task 2. (напиши запитання до речень, починаючи із уже поданих питальних слів)
3. Do ex.6, p.177 - complete the text with the correct forms of the verbs to play, to go, to do
(доповни речення правильними формами дієслів to play, to go, to do, письмово (можна записати в зошит лише вставлені слова)
Зверни увагу!
В англійській мові є три дієслова, які ми можемо вживати з конкретними видами спорту: do, go і play.
Do вживається з заняттями-розвагами та некомандними видами спорту, в яких не використовується м’яч (наприклад, фізичні вправи, бойові мистецтва): do athletics, do judo, do yoga, do taekwondo, do ballet, do karate.
Go вживається з заняттями та видами спорту, які закінчуються на –ing: go swimming, go surfing, go skating, go dancing, go jogging.
ВИНЯТКИ:
Є види спорту, які закінчуються на –ing, проте вони не вживаються з go: boxing, fencing, weight lifting, body-building. Ми вживаємо з цими видами спорту do.
Play вживається з командними видами спорту та видами спорту, які грають з м’ячем чи іншим схожим предметом (шайбою, диском, воланом), а також з тими заняттями, в яких двоє людей чи команди змагаються одна проти одної: play football, play tennis, play chess, play baseball, play volleyball, play cricket, play board games.
4. Check yourself (перевір себе)
Виконай вправу за посиланням -> "Do, Play, Go with Sport"
Код доступу 149875
Thursday 30.04
Урок 1
1. Do ex.1, p.178 - Поєднай подані фрази із малюнками (усно)
2. Task 1. (записати в зошит лише слова за порядком їх вживання в тексті)
3. Task 2. Read the text again and complete the names of the learning activities (письмово)
Урок 2.
1. Grammar Revision
Повтори правила вживання дієслів у Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Present Perfect (c.193-200)
2. Do ex.3, p.179 - Під час виконання вправи зверни увагу на слова-маркери в кожному реченні, вони підкажуть, в якому часі писати дієслова (письмово)
3. Task 4. Complete the sentences with the correct form of the verb (аналогічно попередній вправі)(письмово)
1) Last weekend we _____(to have) a nice dinner with our grandparents.
2) What did you do yesterday? - I was in the park and ______(to take) some nice photos.
3) She ____(to write) a letter now.
4) We usually ____(to play) ball games at PE lessons.
5) She______just (to have) dinner.
6)_____you _____(to call) me tomorrow?
Wednesday 06.05
1. Write a letter describing your school (6—8 sentences) using the plan below. (письмово)
Код доступу 735145
Доступ до тесту заблокується 11 травня.
Thursday 07.05
1 урок
Reading Test (Контроль читання за ІІ семестр)
1) Перш ніж пройти семестровий тест з читання, прочитай слова та словосполучення, які будуть у тексті:
- to start the engine - завести мотор
- to be on the way - їхати у певному напрямку
- line - черга
- to read out - читати вголос
2) Read the text:
Ollie is a big red double-decker bus. He lives in a garage in the middle of the town. Every year Ollie takes a lot of children to the seaside for a day, and today is that special day.
Yesterday, when Ollie finished his work in the town, Sam and Molly cleaned him and his windows and even his big wheels were shining.
It was nine o`clock and Fred, Ollie`s driver, got into his seat, and Bill, the conductor, jumped onto the platform. Ting, went Ollie`s bell, and Fred started the engine.
Down the road went Ollie towards the school. Beep, beep went Ollie`s horn, telling the children that he was on his way.
All the children were in a long line near the school, with their teacher standing at the front. She had a paper with all the chidren`s names on it. as she read them out, one by one, Bill helped the children get on the bus.
When all the kids sat down , Bill rang the bell, and Ollie ran past the fields, through the woods and through the villages.
The happy children sang songs on the bus. On the way to the seaside, Fred turned Ollie into a little cafe, and all the children jumped out to buy cool drinks, salty crisps and ice cream.
As they were near the seaside, Ollie could smell the cool air blowing from the sea. Up and down the hills they went, until at last, Ollie saw the blue sea water in the distance.
The children were happy. They thought about all the sand castles that they were going to build, and all the games that they could play on the golden beach.
Тепер пройди тест за посиланням ➜ "Reading. II Semester"
! Тест пройти один раз.
2 урок
1. Повтори правила вживання артикля the (c.181-183), а також переглянь презентацію ➜
"Означений артикль the з власними назвами"
2. Виконай наступні завдання:
Task 1. Complete the text with the where necessary. (доповни речення артиклем the тільки там, де потрібно) (письмово)
1) Last summer _____Novichenkos went to visit their friends _____ Borovokovs in ____Kyiv.
2) They went to ____British Isles by plane.
3) The plane arrived at the airport in ____ Lviv.
4) ____Tina took her friend ____Linda by car.
5) We visited _____British Museum and ______ Tower of ____ London.
6) They went on a boat trip along______Dnipro River.
7) Tom visited ______Scotland and _____Orkney Islands.
8) _____Sahara desert is one of the biggest in the world.
9) He moved to ______Green Street.
10) Every winter they ski in _____Carpathians.
11) _____Pasific Ocean is the largest ocean.
12) ______Hoverla is the highest mountain in _____Ukraine.
Task 2. Answer the questions in a written form. (письмово)
1) What is the name of the main street in Kropyvnytsky?
2) What countries have you already been to?
3) What museum did you visit last?
4) What river does Kropyvnytsky stand on?
5) What is your friend’s name and surname?
6) What city did you go last time?
Wednesday 13.05
Listening Test (Контроль аудіювання за ІІ семестр)
Уважно прослухай інструкцію виконання контрольної роботи у відео
Під час виконання контрольної роботи можна зупиняти відео паузою, щоб ретельно прочитати завдання та питання. Бажаю успіхів!!!
! Роботи прислати до початку наступного уроку
Thursday 14.05
1 урок
Writing Test (Контроль письма за ІІ семестр)
1. Перш ніж пройти тест, повтори правила:
Вживання артикля - с.181-183
Ступені поріаняння прикметників - с.186-187
Часи дієслів - с.193-200
2. Тепер пройди тест ➜ "Writing. Term II"
2 урок
Task 1. Put the verbs in brackets into the correct tense form. (Виділені слова є підказкою, в якому часі вживати дієслова.) (Надішли фото цієї вправи вчителю)
1) Alex_____(to watch) a film now.
2) We______(to go) to London last summer.
3) They _____(not, to play) football last week.
4) My brother ________just_______(to watch) a film.
5) ________you________(already, to do) your homework?
6) _______you (to help) me tomorrow?
7) What _______your sister ____(to do) every weekend?
Tuesday 19.05
Speaking Test
1. Do the test ➜ "Speaking. Term II"
Завдання необхідно виконати до 21 травня 23:00
Thursday 21.05
Повторення вивченого матеріалу
Task 1. Let’s play the game “Who is the cleverest” (письмово, відповіді писати короткі)
1) What is the longest river in Europe?
2) What is the capital of Germany?
3) Which mountains divide Ukraine, Poland, Romania and Slovakia?
4) What language do people speak in Italy?
5) How many parts does the UK consist of?
6) What is the biggest country in Europe?
7) Which flag is white with a red circle in the middle?
8) What is the smallest country in the world?
9) What are the official languages in Canada?
Task 2. Read and put the parts of the text into the logical order and guess what country it is about: (Розташуй речення в логічному порядку, відгадай, яка країна описана нижче) (письмово, написати лише назву країни)
Task 3. Guess about Ukraine (Доповни письмово речення інформацією про Україну)
1. This is the main city of our country.-____________.
5. Ukraine is rich in it.-_____________.
2. This bird is a symbol of Ukraine.-___________.
3.The colour of the upper stipe of Ukrainian flag is_________.
4. The Black_________washes Ukraine in the south.
5. This biggest river in Ukraine is__________.
6.People speak _________in Ukraine.
Tuesday 26.05
Плани на літні канікули
Do the task - Прослухай пісню, потім виконай завдання. (Друкуй слова та речення у поля, вправа інтерактивна, можна збільшувати - внизу зліва є спеціальна позначка)
Thursday 28.05
Літні канікули
Task 1. Task 1. - write about your plans for summer (3 sentences - what you/your friend/your parents are going to do; 3 sentences - what you/your friend/your parents are not going to do) (письмово)
Ex.: I'm going to the seaside with my family in June. (+)
My friend Dmytro is going to travel to France/Kyiv in July. (+)
I'm not going to go diving this summer. (-)
2. Task 1. (записати в зошит лише слова за порядком їх вживання в тексті)
3. Task 2. Read the text again and complete the names of the learning activities (письмово)
4. Task 3. Answer the questions. (письмово)
1) Which of the activities from task 2 do you do at your English lessons?
2) Which of the avtivities do you like most?Урок 2.
1. Grammar Revision
Повтори правила вживання дієслів у Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Present Perfect (c.193-200)
2. Do ex.3, p.179 - Під час виконання вправи зверни увагу на слова-маркери в кожному реченні, вони підкажуть, в якому часі писати дієслова (письмово)
3. Task 4. Complete the sentences with the correct form of the verb (аналогічно попередній вправі)(письмово)
1) Last weekend we _____(to have) a nice dinner with our grandparents.
2) What did you do yesterday? - I was in the park and ______(to take) some nice photos.
3) She ____(to write) a letter now.
4) We usually ____(to play) ball games at PE lessons.
5) She______just (to have) dinner.
6)_____you _____(to call) me tomorrow?
Wednesday 06.05
1. Write a letter describing your school (6—8 sentences) using the plan below. (письмово)
PLAN
2. Do the test ➜ "Unit 8. School Life"Код доступу 735145
Доступ до тесту заблокується 11 травня.
Thursday 07.05
1 урок
Reading Test (Контроль читання за ІІ семестр)
1) Перш ніж пройти семестровий тест з читання, прочитай слова та словосполучення, які будуть у тексті:
- to start the engine - завести мотор
- to be on the way - їхати у певному напрямку
- line - черга
- to read out - читати вголос
2) Read the text:
Ollie is a big red double-decker bus. He lives in a garage in the middle of the town. Every year Ollie takes a lot of children to the seaside for a day, and today is that special day.
Yesterday, when Ollie finished his work in the town, Sam and Molly cleaned him and his windows and even his big wheels were shining.
It was nine o`clock and Fred, Ollie`s driver, got into his seat, and Bill, the conductor, jumped onto the platform. Ting, went Ollie`s bell, and Fred started the engine.
Down the road went Ollie towards the school. Beep, beep went Ollie`s horn, telling the children that he was on his way.
All the children were in a long line near the school, with their teacher standing at the front. She had a paper with all the chidren`s names on it. as she read them out, one by one, Bill helped the children get on the bus.
When all the kids sat down , Bill rang the bell, and Ollie ran past the fields, through the woods and through the villages.
The happy children sang songs on the bus. On the way to the seaside, Fred turned Ollie into a little cafe, and all the children jumped out to buy cool drinks, salty crisps and ice cream.
As they were near the seaside, Ollie could smell the cool air blowing from the sea. Up and down the hills they went, until at last, Ollie saw the blue sea water in the distance.
The children were happy. They thought about all the sand castles that they were going to build, and all the games that they could play on the golden beach.
Тепер пройди тест за посиланням ➜ "Reading. II Semester"
! Тест пройти один раз.
2 урок
1. Повтори правила вживання артикля the (c.181-183), а також переглянь презентацію ➜
"Означений артикль the з власними назвами"
2. Виконай наступні завдання:
Task 1. Complete the text with the where necessary. (доповни речення артиклем the тільки там, де потрібно) (письмово)
1) Last summer _____Novichenkos went to visit their friends _____ Borovokovs in ____Kyiv.
2) They went to ____British Isles by plane.
3) The plane arrived at the airport in ____ Lviv.
4) ____Tina took her friend ____Linda by car.
5) We visited _____British Museum and ______ Tower of ____ London.
6) They went on a boat trip along______Dnipro River.
7) Tom visited ______Scotland and _____Orkney Islands.
8) _____Sahara desert is one of the biggest in the world.
9) He moved to ______Green Street.
10) Every winter they ski in _____Carpathians.
11) _____Pasific Ocean is the largest ocean.
12) ______Hoverla is the highest mountain in _____Ukraine.
Task 2. Answer the questions in a written form. (письмово)
1) What is the name of the main street in Kropyvnytsky?
2) What countries have you already been to?
3) What museum did you visit last?
4) What river does Kropyvnytsky stand on?
5) What is your friend’s name and surname?
6) What city did you go last time?
Wednesday 13.05
Listening Test (Контроль аудіювання за ІІ семестр)
Уважно прослухай інструкцію виконання контрольної роботи у відео
Під час виконання контрольної роботи можна зупиняти відео паузою, щоб ретельно прочитати завдання та питання. Бажаю успіхів!!!
Thursday 14.05
1 урок
Writing Test (Контроль письма за ІІ семестр)
1. Перш ніж пройти тест, повтори правила:
Вживання артикля - с.181-183
Ступені поріаняння прикметників - с.186-187
Часи дієслів - с.193-200
2. Тепер пройди тест ➜ "Writing. Term II"
2 урок
Task 1. Put the verbs in brackets into the correct tense form. (Виділені слова є підказкою, в якому часі вживати дієслова.) (Надішли фото цієї вправи вчителю)
1) Alex_____(to watch) a film now.
2) We______(to go) to London last summer.
3) They _____(not, to play) football last week.
4) My brother ________just_______(to watch) a film.
5) ________you________(already, to do) your homework?
6) _______you (to help) me tomorrow?
7) What _______your sister ____(to do) every weekend?
Tuesday 19.05
Speaking Test
1. Do the test ➜ "Speaking. Term II"
Завдання необхідно виконати до 21 травня 23:00
Thursday 21.05
Повторення вивченого матеріалу
Task 1. Let’s play the game “Who is the cleverest” (письмово, відповіді писати короткі)
1) What is the longest river in Europe?
2) What is the capital of Germany?
3) Which mountains divide Ukraine, Poland, Romania and Slovakia?
4) What language do people speak in Italy?
5) How many parts does the UK consist of?
6) What is the biggest country in Europe?
7) Which flag is white with a red circle in the middle?
8) What is the smallest country in the world?
9) What are the official languages in Canada?
Task 2. Read and put the parts of the text into the logical order and guess what country it is about: (Розташуй речення в логічному порядку, відгадай, яка країна описана нижче) (письмово, написати лише назву країни)
Task 3. Guess about Ukraine (Доповни письмово речення інформацією про Україну)
1. This is the main city of our country.-____________.
5. Ukraine is rich in it.-_____________.
2. This bird is a symbol of Ukraine.-___________.
3.The colour of the upper stipe of Ukrainian flag is_________.
4. The Black_________washes Ukraine in the south.
5. This biggest river in Ukraine is__________.
6.People speak _________in Ukraine.
Tuesday 26.05
Плани на літні канікули
Do the task - Прослухай пісню, потім виконай завдання. (Друкуй слова та речення у поля, вправа інтерактивна, можна збільшувати - внизу зліва є спеціальна позначка)
Summer time, an interactive worksheet by Almus
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Thursday 28.05
Літні канікули
Task 1. Task 1. - write about your plans for summer (3 sentences - what you/your friend/your parents are going to do; 3 sentences - what you/your friend/your parents are not going to do) (письмово)
Ex.: I'm going to the seaside with my family in June. (+)
My friend Dmytro is going to travel to France/Kyiv in July. (+)
I'm not going to go diving this summer. (-)
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.