_____________________________________
Світова новела
Новела як літературний жанр, її ознаки, різновиди.
1) Прочитати с.228-230 (пит.1-4) усно
2) Записати в зошити визначення новели (с.230)
3) Прочитати новелу "Дари волхвів" О'Генрі
4) Відповідати на питання 1-4, с.240 (усно)
5) Дати письмову відповідь на питання "Хто більше щасливий: той,хто дарує, чи той, хто приймає подарунок?" (за прочитаною новелою)
Допоміжний матеріал
Буктрейлер до новели -> "Дари волхвів"
6) Пройдіть тестування за посиланням -> за твором "Дари волхвів"
Завдання 2.
1) Прочитати новелу О'Генрі "Останній листок"
2) Дати відповіді на запитання після твору (с.240, усно)
3) Пройдіть тестування за посиланням -> за твором "Останній листок"
Напишіть твір "Любов до ближнього, її практичне втілення героями творів О'Генрі "Дари волхвів" та "Останній листок"
Обсяг 1.5-2 сторінки.
Обов'язково мають бути цитати з творів, власне ставлення -> я вважаю... на мій погляд...
Написати до 29.03 включно
Опрацюйте матеріал:
Завдання 4.
1) Прочитати новелу "Чарівна крамниця" Г.Уеллс с.241-247.
2) Відповідати на запитання після прочитаного (усно).
3) Питання №3 с.247 - письмово.
4) Пройдіть тестування за посиланням -> Г.Уеллс "Чарівна крамниця"
Код доступу 720158
виконати до 07.04
Завдання 5.
1) Прочитати інформацію про письменника Рюноске Акутагава на с.248-249
2) Прочитати твір "Павутинка".
- Пригадайте, що таке притча?
В кожній притчі є мораль (повчання), тільки вона прихована.
3) Словникова робота (усно)
1. Шпиляста гора - гора в пеклі;
2. Річка Сандзунокава - річка, яку грішники після смерті переходили, перш ніж попасти в пекло.
3.Словом "біоскоп" переведено японське слово; це коробка, в один кінець вузької частини якої вставлялись картинки, що оберталися на стрижні; в другому кінці коробки було віконце, в яке дивились на картинки, що рухались (ми це називаємо калейдоскопом)
- Пригадайте, що таке підтекст?
Зверніть увагу на використання підтексту для розкриття філософського змісту новели.
4) Дайте відповіді на запитання 1-5 с.252 (усно)
5) Дайте відповідь на питання: "Яка основна думка твору?" (письмово) (1-2 речення)
Відповідаючи на питання, зверніть увагу:
- Павутина - рятівна нитка, що з'єднує небо і землю, рай та пекло, символ спасіння і свободи.
- Чому фінальна частина - рай, а не пекло? (Акутагава вірить, що добро переможе. Люди обиратимуть шлях співчуття, а не егоїзму. А значить, шлях добра, тобто життя в раю.)
6) Який життєвий урок ви винесли для себе на майбутнє? (письмово) (6-8 речень) Письмові питання фотографуйте і відсилайте.
Четвер 16.04
Тема: Філософський зміст твору Р. Акутагава «Павутинка». Підтекст. Художні образи новели Будда і Кандата.
Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над новелою японського прозаїка Акутагави «Павутинка». Спробуємо розкрити філософський зміст твору, охарактеризувати героїв новели і з’ясувати: у чому ж сенс людського буття і чому так важко робити вибір, коли стоїш на порозі випробування.
Пригадай та перевір себе:
1. За які гріхи Кандата опинився у пеклі? («Він учинив багато злочинів: убивав, грабував, підпалював».)
2. Як у тексті говориться про Кандату? І чому так? (Порівнюється із здихаючою жабою, бо він , як і всі інші «злочинні душі, кинуті після багатьох мук у самісінькі глибини підземного царства», що не знаходили сили стогнати і плакати, були огидними, як, власне, і їхні дії в земному житті. А ще тому, що справжня краса людини – в душі», у добрих справах, а лиходії – бридкі, як жаби.)
3. Кандата не зміг покинути підземне царство, не використав можливість спасіння. Чому його шлях обірвався на середині? (Погляд Кандати вниз – закричав, щоби грішники злізли з ЙОГО павутинки, проявив егоїзм. Отже, Кандата не змінився, він не той, кого можна врятувати.)
4. А чому павутинка обірвалася не там, де за неї чіплялися багато тисяч грішників, а там, де за неї вчепився Кандата? (Павутинка – срібна. А срібло – благородний метал, темніє від великої кількості негативних емоцій і вчинків. Темніє – значить, псується, тому сам Кандата винен у тому, що повернувся в пекло.)
5. А хіба так буває, щоб людина тільки грішила? Які добрі справи є на рахунку Кандати?(Тільки одна: не задавив павучка у лісі, хоч уже приготувався це зробити. Є і пояснення цього вчинку самим Кандатою: «Ні, він хоч і маленький, а, що не кажи, живе створіння. Шкода вбивати його даремно».)
6. Яке спасіння пропонує Будда Кандаті? (Павутинку райського павучка.)
7. Чому саме павутинку, причому найтоншу? (Мабуть, аналогія з доброю справою Кандати, яка ще й єдина, або як соломинку в українському фольклорі: «Той, хто потопає, за соломинку хапається». Відтак, пропонується не просте спасіння, а надія на порятунок, віра в можливість спасіння і випробовування героя.)
8. У чому особливість цієї павутинки? (З’єднує світи – рай і пекло, інакше – гіперпростір, вона здатна витримати неймовірну вагу – Кандату і тисячі грішників.)
9. На що сподівався Будда, коли опустив Кандатіпавутинку? (Що Кандата покається у своїх гріхах)
А тепер поміркуй:
1. Як потрібно було повести себе Кандаті в ситуації з павутинкою?
2. Як ти вважаєш, чи дасть Будда другу можливість Кандаті на порятунок із самого низу пекла?Якщо так, то при якій умові?
Як ти гадаєш, чи можемо ми віднести цю новелу до філософської? У чому її філософський зміст?
(Йдеться про сенс людського буття. Всі новели автора сприймаються як повчальні, як ті, що засуджують зло, а звеличують добро
Що ти бачиш на малюнку?
Навколо павутинки напиши 5-6 слів, які притягуються до основного слова, котре написане в центрі, наче магнітом.
Напиши власне висловлювання з двох-трьох речень, використовуючи ці слова.
Висновок:
В житті кожної людини можуть траплятися перепони, які необхідно здолати та прикласти для цього чимало зусиль. І завжди потрібно пам’ятати, що при будь-яких обставинах треба залишатися Людиною.
Сказав мудрець:
Нехай саме ці рядки стануть девізом вашого життя. Тоді і світ стане набагато добрішим.
В житті кожної людини можуть траплятися перепони, які необхідно здолати та прикласти для цього чимало зусиль. І завжди потрібно пам’ятати, що при будь-яких обставинах треба залишатися Людиною.
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Нехай саме ці рядки стануть девізом вашого життя. Тоді і світ стане набагато добрішим.
П'ятниця 17.04
1. Виконай інтерактивну вправу за новелою Рюноске Акутагави -> "Павутинка"
(дай відповідь "Так" або "Ні")
(дай відповідь "Так" або "Ні")
2. А тепер перевір свої знання -> Тест Рюноске Акутагава "Павутинка"
Код доступу 687033
! Тест має часове обмеження, доступ до нього автоматично заблокується 20 квітня о 20:00
Четвер 23.04
Контроль знань
Розділ "Світова новела" (О.Генрі, Г.Уеллс, Рюноске Акутагава)
Виконай тестові завдання за посиланням -> "Світова новела"
Код доступу 774085
Увага! Тест виконати один раз. Час обмежений, виконати по 24.04 включно до 20:00.
П'ятниця 24.04
Сучасна література
Айзек Азімов (1920-1992) "Фах". Розповідь про майбутнє людини й людства.
3. Теоретичний матеріал (усно)
Повість - епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням. У ній більше подій і діючих осіб, ніж в оповіданні; почасти вирізняється хронологічний розвиток сюжету та відповідна побудова композиції. Частіше за все, це історія життя людини, розказана або від особи автора, або від особи самого героя.
Оповідач – це вигаданий персонаж, від імені якого ведеться розповідь про долю героїв або про події, що становлять зміст літературного твору.
Розповідач, або Наратор (лат. narrator - розповідач) - різновид літературного суб’єкта, вимислена автором особа, від імені якої в творі він веде розповідь про події та людей; літературна постать, котра, як правило, є водночас автором і персонажем
4. Словникова робота. (усно)
Фах – вид трудової діяльності, заняття, що передбачає ґрунтовну підготовку і є основним засобом для існування, професія (це слово набуває і символічного значення. Автор у творі розуміє також справжнє покликання людини, талант, призначення)
Науково-фантастична література – твори, в яких представлено науково обґрунтоване зображення життя людей в майбутньому.
5. Прочитай повість "Фах" -> Айзек Азімов "Фах"
Аудіокнига "Фах" Айзек Азімов (скорочено)-> https://youtu.be/wIf6IXExao4
Дай відповіді на запитання (усно):
Аудіокнига "Фах" Айзек Азімов (скорочено)-> https://youtu.be/wIf6IXExao4
Дай відповіді на запитання (усно):
- Яка тема твору?
- Де відбуваються події?
- В якому значенні вживається слово «Фах»?
- Які проблеми порушує письменник у творі?
- Що собою являє День Читання? Знайди у тексті і зачитайте уривок, що зображує цю подію.
- Що являє собою День Освіти? Зачитай уривок з тексту.
- З якою метою проводився День освіти?
- До якого висновку приходить головний герой твору після Дня Олімпіади?
- До якого висновку приходить головний герой твору після Дня Олімпіади?
- В творі навіть немає слова «вчитель», дітям до голови прикладають дротики лікарі. Чи хотіли б ви таким чином здобувати знання, не навчаючись у школі?
Додатковий матеріал за посиланням -> Система освіти майбутнього за повістю Айзека Азімова «Фах»
Отже, яким постає світ майбутнього в оповіданні «Фах»?
Світ майбутнього досить раціонально побудований. Діти не ходять до школи, їм не треба вчити уроки, за них все вирішили науковці. В День Освіти вони отримують вміння читати, а в День Олімпіади набувають фах. У нашому розумінні олімпіада – це змагання між людьми, які досягли гарних результатів у знаннях чи в спорті, завдяки своїм здібностям, праці, наполегливості. У творі «Фах» Олімпіада – це отримання молодими людьми знань певної професії, що дають «машини».
Таку систему освіти не можна назвати взірцевою, адже вона зовсім не враховує бажання і здібності молоді. Так, Тревіліян не може потрапити на омріяну планету працювати, бо знання здобув за допомогою застарілого апарата. А Плейтен взагалі не отримав професії, хоча готувався стати програмістом)
Система отримання знань у творі антигуманна. Прикладом може бути доля головного героя – Плейтена, який не лише не став програмістом, але й потрапив до притулку для недоумків. Хоча насправді він виявився розумним, його тут будуть готувати для інтелектуальної праці, щоб він разом з іншими вченими вдосконалював програми. Але яких принижень і страждань довелось пережити героєві!
1. Підбери цитати для характеристики образу Джорджа Плейтена.
2. Склади письмову розповідь на тему: « Якою я бачу школу майбутнього?» (6-8 речень)
Четвер 30.04
Айзек Азімов "Фах" Призначення людини в сучасному світі
У своєму творі автор нас застерігає від помилок, яких може допуститись людство. Здатність людини мислити і розрізняти добро і зло, постійно розвивати свій інтелект, працюючи творчо і самостійно, не втрачати своєї індивідуальності за будь–яких обставин – те найголовніше, чого повинна прагнути кожна людина.
На жаль, особисті уподобання, моральні якості, бажання та нахили у майбутньому А. Азімова ніхто не враховує. Це не гуманно. Суспільство, де люди не вміють мислити та приймати самостійних рішень, не досягне справжньої свободи та розвитку цивілізації.
Оповідання «Фах» стало гімном людському розуму і прогнозом того, якою повинна бути людина майбутнього.
Продовж речення:
Для себе я взяв(-ла ) із цього фантастичного оповідання…(усно)
А тепер перевір себе ➜ Тест "А.Азімов "Фах"
Код доступу 839915
6. - Якими словами завершується твір? Поміркуй, чому? («Как сказал Мо, писать книги — это, кроме прочего, волшебство.» В останніх словах твору втілено його головну думку. Письменниця переконана: якщо люди про це не забуватимуть, чарівний світ художньої літератури завжди даруватиме їм свою магію.)
- Як в екранізації показано талант Меггі не тільки як читця, а й як письменниці? (Героїня пише на своїй руці фінал роману та читає.)
- Поміркуй, чому книжка називається «Чорнильне серце»? («Чорнильне серце» - це не тільки назва твору, з якої вийшли герої; не тільки чорне серце Капрікорна, що не знає ані добра, ані любові; це світ літератури, світ, в якому відбуваються дива та який змінює своїх читачів.)
- Чому, на думку автора та героїв, необхідно читати книжки? Що дарують книжки особисто тобі?
7. Домашнє завдання:
Підготуватися до контрольної роботи з теми «Сучасна література».
Четвер 07.05
Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софії
1. Прочитай інформацію про письменницю Діану Вінн Джонс на с.256-257.
2. Запиши визначення поняття "фентезі" у зошит, запам'ятай його.
Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софії
1. Прочитай інформацію про письменницю Діану Вінн Джонс на с.256-257.
2. Запиши визначення поняття "фентезі" у зошит, запам'ятай його.
3. Прочитай роман ➜ "Мандрівний замок Хаула", або його уривки на с.258-265.
Переглянь відео:
4. В якій країні та у який час відбуваються події книги? (Сюжет розгортається у казковому світі, котрий дечим нагадує Європу XIX століття, але через портали герої потрапляють не лише в різні казкові місця, але й до сучасного Уельса).
5. Заповни таблицю в зошиті
Перевір себе:
Казкові елементи: Перетворення Софі на бабусю;літаючий замок; Демон вогню; закляття; три випробування героїні; чарівники та відьми; перехід через портали в інші виміри; семимильні чоботи; шапка-невидимка; чарівний плащ тощо.
Елементи детективу: Пошуки Софі засобів зняття з неї прокляття; розгадування загадок та таємниць угоди Кальцифера з Хаулом за допомогою спостереження та умовисновків; пошуки зниклих персонажів; розгадування загадки Софі чарівником Хаулом.
- Чим казка не схожа на казку? (Діана Вінн Джонс неухильно перетрушує всі казкові стереотипи. По-перше, головна дійова особа, Софі Хаттер, - найстарша з трьох сестер. Вона не бідна, мачуха її любить, і про принца Софі не мріє. Згаданий замок ніяк не родич хатинці на курячих ніжках. Замок чарівника Хаула механічний, і з його веж пихкає чорнющий дим, в якому замість електрики головною енергією є водяна пара. Відтак нічого дивного, що в книжці зачарована Софі постає в образі сварливої старої, силу замкові надає демон Кальцифер, а сам злий чарівник Хаул має родичів у сучасній Британії.)
- Чому роман має назву «Мандрівний замок Хаула» а не «Чарівник Хаул», чи «Хаул та Софі»? (Саме мандрівний замок чарівника Хаула є одним із головних героїв роману, тому що це не звичайний будинок, а жива істота, яка бродить околицями Маркет-Чіппінгу, проявляє свій характер, коли утікає від старенької бабці. Такий будиночок відомого мага нагадує традиційний образ хатинки на курячих ніжках у народних казках. Але цей образ зовсім не звичний для казки, адже він суттєво відрізняється від традиційного уявлення про те, де повинен жити відьмак).
6. 1) Прослідкуй, які не лише зовнішні, а й внутрішні зміни з героями відбулися протягом твору. (Софі стала більш упевненою в собі, а Хаул став чутливішим до прохань оточуючих, перестав приховувати своє справжнє ім’я.)
2) Доведи, що твір Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула» — фентезі.
7. Склади і запиши анкету головної героїні за планом:
А) Ім’я.
Б) Зовнішність.
В) Кого з героїв любить, кого – ні?
Г) Улюблене заняття.
Д) Мова героїні.
Е) Багатий внутрішній світ героїні/її характеристика
2) Доведи, що твір Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула» — фентезі.
7. Склади і запиши анкету головної героїні за планом:
А) Ім’я.
Б) Зовнішність.
В) Кого з героїв любить, кого – ні?
Г) Улюблене заняття.
Д) Мова героїні.
Е) Багатий внутрішній світ героїні/її характеристика
П'ятниця 08.05
Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Значення художнього прийому чаклунства у творі
1. Закінчи речення:
«Мандрівний замок Хаула» - книга неймовірно .... Тут багато пригод і мандрівок між... . Казка містить у собі глибокий .... головна героїня стає ..., чарівник Хаул ..., Добро перемагає... .
«Мандрівний замок Хаула» - книга неймовірно .... Тут багато пригод і мандрівок між... . Казка містить у собі глибокий .... головна героїня стає ..., чарівник Хаул ..., Добро перемагає... .
3. Робота із твором
1) З якою метою письменниця використовує прийом чарівництва у творі?
2) Хто в цьому творі є справжніми добрими чарівниками?
Висновок. Хаул - чарівник за фахом, Кальцифер - чарівник, який тримає на собі у прямому та переносному сенсі дім, Софі - своїм добром та непідробним бажанням допомогти людям змінює їх на краще.
3) Отже, чим є чаклунство для позитивних героїв? (У повсякденному житті для позитивних героїв це — професія, звичайний засіб заробітку або невеличка хитрість (Летті й Марта), яка допоможе досягти своєї мети; справа, якої треба довго навчатися та до якої необхідно відповідально ставитись; важка, серйозна праця; засіб боротьби зі злом. Чаклунство не панацея від усіх негараздів.)
4) Яку роль відіграє чаклунство в боротьбі зі злом? (Негативні герої використовують своє вміння чаклувати в егоїстичних інтересах, тому позитивні теж використовують чаклунство в боротьбі з ними, але головним засобом боротьби є все ж таки їхні особисті моральні якості, їхнє бажання допомагати одне одному, здатність на самопожертву заради інших)
5) Яку роль грає прийом чаклунства у творі? (Допомагає розкрити характери героїв, виявляє їхню наполегливість, працелюбність, здатність бути людяними, використовувати свої здібності на благо людям, уміння вчитись; рухає сюжет (закляття Відьми Пустирищ щодо Софі); зацікавлює читача; переконує його, що досягти чогось у житті кожній людині вдасться не за допомогою чаклунства, а за допомогою власного характеру, сили духу, допомоги близьких людей тощо.)
7. Перевір себе: пройди тест за посиланням ➜ Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
2) Хто в цьому творі є справжніми добрими чарівниками?
Висновок. Хаул - чарівник за фахом, Кальцифер - чарівник, який тримає на собі у прямому та переносному сенсі дім, Софі - своїм добром та непідробним бажанням допомогти людям змінює їх на краще.
3) Отже, чим є чаклунство для позитивних героїв? (У повсякденному житті для позитивних героїв це — професія, звичайний засіб заробітку або невеличка хитрість (Летті й Марта), яка допоможе досягти своєї мети; справа, якої треба довго навчатися та до якої необхідно відповідально ставитись; важка, серйозна праця; засіб боротьби зі злом. Чаклунство не панацея від усіх негараздів.)
4) Яку роль відіграє чаклунство в боротьбі зі злом? (Негативні герої використовують своє вміння чаклувати в егоїстичних інтересах, тому позитивні теж використовують чаклунство в боротьбі з ними, але головним засобом боротьби є все ж таки їхні особисті моральні якості, їхнє бажання допомагати одне одному, здатність на самопожертву заради інших)
5) Яку роль грає прийом чаклунства у творі? (Допомагає розкрити характери героїв, виявляє їхню наполегливість, працелюбність, здатність бути людяними, використовувати свої здібності на благо людям, уміння вчитись; рухає сюжет (закляття Відьми Пустирищ щодо Софі); зацікавлює читача; переконує його, що досягти чогось у житті кожній людині вдасться не за допомогою чаклунства, а за допомогою власного характеру, сили духу, допомоги близьких людей тощо.)
5. Випиши приклади реального та чарівного з твору.
6. Які уроки подає нам Діана Вінн Джонс у своєму творі?
6. Які уроки подає нам Діана Вінн Джонс у своєму творі?
Кого з героїв твору ви хотіли б мати у друзях? Чому?
7. Перевір себе: пройди тест за посиланням ➜ Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
Четвер 14.05
Корнелія Функе. Роман "Чорнильне серце"
1. Прочитай інформацію про письменницю на с.267-268
Переглянь відео ➜ "Корнелія Функе "Чорнильне серце"
2. Прочитай твір (можна скорочено), а також подивись фільм ➜ "Чорнильне серце"
Корнелія Функе. Роман "Чорнильне серце"
1. Прочитай інформацію про письменницю на с.267-268
Переглянь відео ➜ "Корнелія Функе "Чорнильне серце"
2. Прочитай твір (можна скорочено), а також подивись фільм ➜ "Чорнильне серце"
3. Подумай і скажи: (усно)
1) Зачитай з тексту твору, як автор порушує проблеми стосунки батьків і дітей, прощення і відповідальність за свої дії, проблеми добра і зла.
2) Як, на думку Мо, треба читати книжки?
3) Чи переконався(лась) ти в цінності книг, читанні, в тому, що слово – це головна рушійна сила?
П'ятниця 15.05
Корнелія Функе. Роман "Чорнильне серце". Образ Меггі, її пригоди й духовне випробування
1. Завдання. Упорядкуй сюжетний ланцюжок: (усно)
1. Меггі побачила за вікном незнайомця.
2. Вогнерукий видає Мо розбійникам.
3. Ув’язнення тітки і дівчинки.
4. Зустріч Мо з Вогнеруким.
5. Мо спакував валізи і разом з Меггі і Вогнеруким вирушає до тітки Елінор.
6. Меггі і Елінор вирушає на допомогу
7. Розповідь батька про незвичайний дар і книгу «Чорнильне серце», Каприкорна і Матір
8. Нове ув’язнення тітки і дівчинки
9. Монетний дощ
10. Погоня
11. Втеча
12. В безпеці, зустріч з автором книги «Чорнильне серце»
2. Пригадай ім’я:
1) Тітка матері Меггі.
2) Майстер читання-невдаха.
3) Рогата куниця.
4) Німа служниця.
5) Мати Каприкорна.
6) Письменник.
7) Мандрівний жонглер.
8) Вірний служник Каприкорна.
9) Книжковий лікар.
10) Герой, вичитаний із «Тисячі і одної ночі».
11) Ватажок бандитів.
12) Мати Меггі.
3. Дай відповідь на питання:
Хто із названих персонажів належить до реального світу, а хто – до уявного? (письмово)
1. Меггі побачила за вікном незнайомця.
2. Вогнерукий видає Мо розбійникам.
3. Ув’язнення тітки і дівчинки.
4. Зустріч Мо з Вогнеруким.
5. Мо спакував валізи і разом з Меггі і Вогнеруким вирушає до тітки Елінор.
6. Меггі і Елінор вирушає на допомогу
7. Розповідь батька про незвичайний дар і книгу «Чорнильне серце», Каприкорна і Матір
8. Нове ув’язнення тітки і дівчинки
9. Монетний дощ
10. Погоня
11. Втеча
12. В безпеці, зустріч з автором книги «Чорнильне серце»
2. Пригадай ім’я:
1) Тітка матері Меггі.
2) Майстер читання-невдаха.
3) Рогата куниця.
4) Німа служниця.
5) Мати Каприкорна.
6) Письменник.
7) Мандрівний жонглер.
8) Вірний служник Каприкорна.
9) Книжковий лікар.
10) Герой, вичитаний із «Тисячі і одної ночі».
11) Ватажок бандитів.
12) Мати Меггі.
3. Дай відповідь на питання:
Хто із названих персонажів належить до реального світу, а хто – до уявного? (письмово)
4. Переглянь відео за посиланням ➜ "Образ Меггі"
5. Дай відповідь на запитання: «Меггі. Яка вона?» (риси характеру) (письмово)
6. - Якими словами завершується твір? Поміркуй, чому? («Как сказал Мо, писать книги — это, кроме прочего, волшебство.» В останніх словах твору втілено його головну думку. Письменниця переконана: якщо люди про це не забуватимуть, чарівний світ художньої літератури завжди даруватиме їм свою магію.)
- Як в екранізації показано талант Меггі не тільки як читця, а й як письменниці? (Героїня пише на своїй руці фінал роману та читає.)
- Поміркуй, чому книжка називається «Чорнильне серце»? («Чорнильне серце» - це не тільки назва твору, з якої вийшли герої; не тільки чорне серце Капрікорна, що не знає ані добра, ані любові; це світ літератури, світ, в якому відбуваються дива та який змінює своїх читачів.)
- Чому, на думку автора та героїв, необхідно читати книжки? Що дарують книжки особисто тобі?
7. Домашнє завдання:
Підготуватися до контрольної роботи з теми «Сучасна література».
Четвер 21.05
Контроль знань "Сучасна література" (Айзек Азімов "Фах", Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула", Корнелія Функе "Чорнильне серце")
Пройди контрольний тест ➜ "Контольна робота №6"
П'ятниця 22.05
Повість-казка Льюїс К.С. "Хроніки Нарнії" ("Небіж чаклуна")
«Хроніки Нарнії» (англ. The Chronicles of Narnia) — цикл із семи дитячих фентезійних книг, написаних Клайвом Стейплзом Льюїсом.
Цикл повістей:
1. Лев, Біла Відьма та шафа (1950)
2. Принц Каспіан: Повернення в Нарнію (1951)
3. Подорож Досвітнього мандрівника (1952)
4. Срібне крісло (1953)
5. Кінь і його хлопчик (1954)
6. Небіж чаклуна (1955) - прочитати
7. Остання битва (1956)
«Хроніки Нарнії» (англ. The Chronicles of Narnia) — цикл із семи дитячих фентезійних книг, написаних Клайвом Стейплзом Льюїсом.
Цикл повістей:
1. Лев, Біла Відьма та шафа (1950)
2. Принц Каспіан: Повернення в Нарнію (1951)
3. Подорож Досвітнього мандрівника (1952)
4. Срібне крісло (1953)
5. Кінь і його хлопчик (1954)
6. Небіж чаклуна (1955) - прочитати
7. Остання битва (1956)
Прочитай детальнішу інформацію тут ➜ Позакласне читання Льюїс К.С. "Хроніки Нарнії" ("Небіж чаклуна")
Четвер 28.05
Літературний калейдоскоп
1. Розподіли названі твори за темами:
1. Розподіли названі твори за темами:
2. Літературна вікторина «Відгадай літературного героя» (письмово)
1. «Миловидий, з пружним і дебелим тільцем, Роб, як тільки міцно зіп’явся на ноги, одразу й понад усе вподобав блукати з батьком по лісі. А коли змужніла його рука, він навчився спритно натягувати лук і пускати несхибну стрілу.»
2. «Вона була висока на зріст і надзвичайно струнка. Ясні блакитні очі під густими темними бровами надавали їй особливого виразу, лагідного і водночас величного. Розкішне її волосся, каштаново-русяве на колір, було вигадливо завите у незчисленні пуклі..»
3. «Він швидко ліз між каменів, поблискуючи голим коліном. Він тільки тепер помітив порвані собакою штани і рани на нозі, що кровоточили. Утікач спішив, бо добре розумів, що німці піднімуть на ноги всю охорону і поліцію.»
4. «Він почував себе напрочуд легко, йому здавалося, що за спиною виросли крила і він зараз здійметься у височінь і полетить. Усе подвір’я явилося в новому вигляді. Подвір’я — замок, дім — палац, він — принц, Бузя — принцеса. Колоди, звалені біля дому,—цекедри й буки, якізгадуються в «Пісніпісень»
5. «Переглядаючи свої записи про більш як сімдесят пригод, які я вів протягом останніх восьми років, і вивчаючи методи свого друга, я бачу між них багато трагічних, кілька кумедних, чимало дивних, але не можу назвати бодай однієї банальної…»
6. У свої сорок три роки він був досвідченим льотчиком, але польоти і досі приносили йому задоволення. На жаль, з цим було покінчено: після сорока про справжню льотну роботу належало забути. До того ж у нього не склалися стосунки з дружиною, а десятирічний син Деві був чужим і незрозумілим обом батькам.
7. «Я була поганим дівчиськом. Щось примусило цей останній листок залишитися там, де він є, щоб показати, яка я була противна..»
8. «- Якби я був багатий,- сказав хлопчик , тикаючи пальчиком на "Яйце є - яйця нема", - то купив би собі он те. І оте. - Він показав на "Ляльку, що плаче, як жива". - І оце. - То був загадковий предмет, і називався він, як значилося на привабливому ярличку, "Купи й дивуй друзів".
3. Визначи власника речей: (письмово)
1) Щит із зображенням дуба, вирваного з коренем?
2)Лук та стріли?
3) Рукавичка?
4. Кепка, люлька, лупа, скрипка?
5) Мольберт, пензлі, фарба?
6) Солдатики?
7) Кінокамера?
8) Волосся, гребінці?
П'ятниця 29.05
Література на літо:
Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи)
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра
Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот» I частина
Мольєр «Міщанин-шляхтич»
Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»
Космовська Барбара "Буба"
Література на літо:
Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи)
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра
Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот» I частина
Мольєр «Міщанин-шляхтич»
Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»
Космовська Барбара "Буба"